شناسهٔ خبر: 109580 - سرویس استان‌ها

در پایان سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد:

هدف گذاری بهره برداری از حدود ۹۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و تحویل بیش‌از پنج هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از روند احداث وحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از هدف گذاری بهره برداری از حدود ۹۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و تحویل پنج هزارو  ۲۵۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان،عطاء اله اکبری اظهار داشت: جاده‌های سیستان و بلوچستان هم اینک به کارگاه‌های راهسازی تبدیل شده است بطوری که ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و فعال بودن ۱۲ کارگاه راه سازی و اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر در محورهای زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان _ بم و زاهدان- خاش، اسکل آباد- گوهرکوه بزمان و زابل - زهک در حال احداث است.

عطاله اکبری گفت: با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای به ویژه بزرگراه که نوید بخش رونق اقتصادی و افزایش ایمنی سفر در استان خواهد بود در سال گذشته ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده زیرپوشش این اداره کل بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت که امسال در تلاش هستیم بنا بر ضرورت نیاز استان با ساخت ۲۷ کیلومتر دیگر طول آن را به ۹۰ کیلومتر افزایش دهیم.

وی افزود: با اقدامات مطلوب صورت گرفته، این اداره کل سال گذشته پیشتاز تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه اصلی در کشور معرفی شد.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که طولانی شدن پروژه‌های راهسازی با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بسیار هزینه‌بر خواهد بود تمام تلاش این اداره کل با وجود همه تنگناهای مالی تکمیل هر چه سریعتر پروژه‌های زیرساختی به ویژه بزرگراه در استان است.

 تحویل بیش‌از پنج هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: واحدهای طرح نهضت ملی مسکن این استان در قالب ساخت پنج هزارو  ۲۵۱ واحد با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۵درصد در حال ساخت است که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سالجاری تحویل متقاضیان می شود.

اکبری ادامه داد: همچنین در ثبت نام جدید طرح  ۸۷ هزار و ۵۷۵ نفر از شهروندان  سیستان و بلوچستان اقدام به نام نویسی کرده‌اند که این اداره کل به منظور اجرای هر چه سریعتر طرح، زمین برای اجرای دوسال نخست اجرای طرح را تامین کرده است و این روند همچنان تا چشم انداز تعیین شده طرح ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی این استان رتبه نخست عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن را در بین استان های کشور از آن خود کرده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین با پیگیری های همکاران ما در این اداره سیستان وبلوچستان در تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن نیز رتبه دوم کشور را کسب کرد.

اکبری گفت: احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ایجاد امید برای خانه دار شدن بین اقشار کم در آمد و فعال کردن بخش های مختلف صنعت سبب اشتغال افزون بر سه هزار نفر شده است.
وی افزود: اجرای پروژه طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان بیشتر از سایر استان ها دارای مزیت است چرا که به دلیل ضعیف بودن ساختار اقتصادی در بخش های مختلف نظیر صنعت و غیره اشتغالزایی قابل توجهی را به همراه داشته است.