شناسهٔ خبر: 109664 - سرویس استان‌ها

وزیر راه و شهرسازی:

سرعت بخشی به اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در اولویت باشد

وزیر وزیر راه و شهرسازی گفت: سرعت بخشی به اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در اولویت باشد و در این راستا عملکرد آذربایجان غربی با تامین اراضی مورد نیاز در سطح کشور کم‌نظیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) رستم قاسمی در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی و تأمین اراضی در آذربایجان غربی کار خوبی بوده که نسبت به سایر استانها  کم نظیر است.

وی ادامه داد: اراضی دولتی مورد نیاز در سطح استان شناسایی و جهت تسهیل اجرای طرح نهضت ملی مسکن آماده شده است. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی شناسایی شده دستگاه‌های اجرایی برای ساخت و ساز در اختیار راه و شهرسازی و متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

قاسمی گفت: متقاضیان  باید بعد از دریافت زمین در بازه زمانی دو ماهه ساخت و ساز مسکن را انجام دهند و اگر بعد از این مدت روند کار شروع نشود، باید هزینه اراضی را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: مولد‌سازی اراضی باید در اولویت باشد و این روند باعث می شود تا هزینه این امر به استان بازگردد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: پروژه‌های راهسازی یکی از مسائل مهم و مورد توجه استان است و پیش‌بینی تخصیص اعتبارات مالی جهت تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور انجام گرفته است.

سید محسن حمزه لو بیان کرد: بزرگراه ارومیه - سرو به طول ۵١ کیلومتر تا یک ماه  آینده افتتاح می‌شود تا روند تردد در این محور سهولت یابد.

وی اضافه کرد: در حوزه مسکن نیز سهم استان ساخت ١٨٠ هزار واحد در طول مدت چهار سال بوده و تاکنون اراضی ساخت ٢٣۵ هزار واحد مسکونی به میزان ٢۴ هزار هکتار تأمین شده است.  

وی ادامه داد: متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی بیش از ١۶٠ هزار واحد بوده که ٩٩ هزار خانوار واجد شرایط هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: ٨ هزار نفر از این میزان واریزی اولیه را انجام دادند و تأمین زمین برای این افراد انجام گرفته است.

حمزه لو تأکید کرد: استفاده از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی انجام شده و در این راستا نیز همراهی خوبی صورت گرفته است.