شناسهٔ خبر: 109673 - سرویس هوایی

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها:

پروژه شهر‌ فرودگاهی امام رضا(ع) يک پروژه حیاتی و ویژه است

فرودگاه مشهد استاندار خراسان رضوی، پروژه شهر فرودگاهی امام رضا(ع) را پروژه‌ای حیاتی توصیف کرد و گفت: این پروژه با توجه به رشد سفرهای هوایی، ریلی و زمینی مشتاقان ثامن الحج به مشهدالرضا(ع) بسیار مورد اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در دیدار سرپرست شرکت فرودگاه‌ها با استاندار خراسان رضوی، روند اولیه امکان سنجی پروژه شهر فرودگاهی امام رضا(ع) مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه استاندار خراسان رضوی، پروژه شهر فرودگاهی امام رضا(ع) را بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد و گفت: این پروژه با توجه به رشد سفرهای هوایی، ریلی و زمینی مشتاقان ثامن الحج به مشهدالرضا(ع) بسیار مورد اهمیت است.

نظری گفت: از تمام توان دستگاه‌های اجرایی استان برای این پروژه استفاده خواهیم کرد. 

همچنین سرپرست  شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به نگاه ویژه مسئولین شرکت فرودگاه‌ها به این پروژه گفت: تمامی تلاش های خود و مجموعه شرکت را به کار خواهند گرفت تا این پروژه در زمانبندی مناسب به اجرا برسد و ما با توجه به اهمیت پروژه بهترین مشاور را انتخاب و در کمترین زمان برای امکان سنجی وارد عقد قرداد شدیم.

حمیدرضا سیدی در ادامه گفت: موقعیت مکانهای اعلام شده در حال امکان سنجی است و پس از اعلام موافقت مکان سنجی و تایید سازمان هواپیمایی کشوری وارد  مذاکرات برای سرمایه گذاری و شروع پروژه خواهیم شد.

وی گفت: برای خدمت به زائرین امام رضا(ع) بدون وقفه در تلاش خواهیم بود تا هرچه سریعتر وارد فاز اجرایی شویم.

در ادامه مشاور طرح ماندگار آریا گزارشی از بررسی‌های اولیه که از اطلاعات دریافتی از ادارات و سازمان‌ها در جهت امکان سنجی پروژه پیشنهادی داشته اند ارائه داد.

همچنین مقرر شد گزارش نهایی امکان سنجی پروژه شهر فرودگاهی امام رضا(ع) قبل از هفته دولت آماده و توسط مشاور طرح ارائه شود.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی، در این جلسه خدایی معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، رستمیان، مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، گلیج، معاون عملیات فرودگاهی و امانی بنی، مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی، نماینده سازمان هواپیمایی کشوری و جمعی از کارشناسان حضور داشتند.