شناسهٔ خبر: 109678 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

آذربایجان غربی استان پیشرو در تامین زمین برای ساخت مسکن/اقدامات مطلوب راه و شهرسازی استان برای جذب سرمایه‌گذار

بازدید وزیر ارومیه وزیر راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی را جزو استان‌های پیش‌رو در تامین زمین جهت ساخت مسکن دانست و گفت: آغاز عملیات اجرایی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن تقریبا نیمی از نیازهای ۴ ساله متقاضیان را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر هیات دولت به آذربایجان‌غربی و در آیین بهره‌برداری از پالایشگاه قیر ارومیه، اظهار کرد: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های دارای ویژگی های خاص است که اقوام مختلف در کنارهم برادرانه زندگی می‌کنند.

قاسمی با اشاره به سهم هزینه‌های مسکن در سبد خانوار ایرانی و اهداف وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، گفت: وزارت راه شهرسازی در دو حوزه راه و مسکن مشغول خدمت به مردم است و در حوزه مسکن طبق نیاز مردم و تعهد دولت باید سالانه یک میلیون مسکن بسازیم.

وی افزود: در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفا خانه‌سازی نیست بلکه شهرسازی است و تصمیم داریم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: خوشبختانه استان آذربایجان غربی در تامین زمین جهت ساخت مسکن جزو استان‌های پیش‌رو است و عملیات اجرایی بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن شروع شد که تقریبا به میزان نیمی از نیازهای ۴ ساله ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن است.

قاسمی تاکید کرد: پیشرفت در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان غربی بسیار خوب و قابل قبول است و امیدواریم با سرعت بیشتر مساکن مدنظر تامین شود.

این عضو هیات دولت در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط راه‌های استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: وضعیت راه‌های استان چندان مناسب نیست و از شاخص های کشوری باز مانده است که با اختصاص اعتبار مدنظر در سفر امروز ریاست جمهوری امیدواریم تحول خوبی حاصل شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدواریم در حوزه راهسازی نیز مانند گذشته شاهد پیشرفت خوبی باشیم.

قاسمی ادامه داد: در شرایط اقتصادی کنونی جذب سرمایه‌گذار کار آسانی نیست اما اداره کل راه و شهرسازی اقدامات خوبی دراین زمینه انجام داده است.

وی افزود: پالایشگاه قیر ارومیه مجهز به نسل سوم  نیز می‌تواند نقش بسزایی در توسعه و بهسازی راه‌های استان ایفا کند که امیدواریم برای استان پر خیر و برکت باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ایجاد تغییرات در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مقایسه آن با مساکن مهر، گفت: با تجاربی که در مسکن مهر کسب شد سعی کردیم تغییر و تحول اساسی در پیشبرد و اجرایی طرح نهضت ملی پیش بگیریم.

قاسمی تاکید کرد: در نهضت ملی مسکن هدف اصلی صرفا خانه‌سازی نیست بلکه شهرسازی است و تصمیم داریم برای مردم زمینه استفاده از تمامی امکانات در بخش‌های بهداشتی، آموزشی، ورزشی و حمل و نقل فراهم شود.