شناسهٔ خبر: 109711 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

امروز؛ ورود توده جدید گرد و خاک از عراق/ کاهش محسوس دما در شمال غرب، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر/ تهران امروز و فردا خنک است

گردوخاک تهران کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز شنبه توده گرد و خاک انتقالی از عراق سبب می‌شود که در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شمال غرب کشورمان افزایش آلاینده‌های جوی و نتیجتا کاهش کیفیت هوا و دید را داشته باشیم.

فریبا گودرزی،  کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور برای امروز ۳۱ اردیبهشت و روزهای آتی، گفت: برای امروز شنبه در گلستان، گیلان، مازندران و به تدریج در اواسط روز در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی نیز گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: فردا و پس‌فردا در اکثر مناطق کشورمان جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی را خواهیم داشت. ضمن اینکه امروز در دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال شرق و اواخر وقت در شرق و منطقه زابل، وزش باد شدید و در برخی نقاط طوفان گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز توده گرد و خاک انتقالی از عراق سبب می‌شود که در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شمال غرب کشورمان افزایش آلاینده‌های جوی و نتیجتا کاهش کیفیت هوا و دید را داشته باشیم.

گودرزی گفت: به لحاظ دمایی هم برای امروز در شمال غرب، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر و برای فردا هم علاوه بر این مناطق در نیمه شرقی کشورمان، هوا به طور محسوسی خنک‌تر می‌شود و در حدود ۵ تا ۸ درجه کاهش دما را در این  مناطق خواهیم داشت.

وی افزود: تهران هم برای امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک را خواهد داشت و بیشینه دمای پایتخت ۲۸ درجه بالای صفر خواهد شد. هوای تهران هم امروز و فردا خنک‌تر است و از دوشنبه دوباره روند افزایش نسبی دما را تجربه خواهد کرد.