شناسهٔ خبر: 109718 - سرویس استان‌ها

استاندار خوزستان:

موفقیت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ملاک سنجش مدیران است

دومین نشست شورای مسکن استان خوزستان استاندار خوزستان با تاکید بر مشخص شدن روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: میزان موفقیت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ملاک ارزیابی عملکرد مدیران می باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، صادق خلیلیان در دومین نشست شورای مسکن استان خوزستان اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن پروژه بسیار مهمی در دولت است که به صورت ویژه دنبال می شود.

وی با اشاره به وضعیت مسکن در کشور و استان خوزستان اظهار داشت: مشکلاتی در زمینه مسکن در کشور و به تبع آن در استان خوزستان وجود دارد که باید حل شود.
استاندار خوزستان با بیان اینکه روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان باید شتاب گیرد گفت: در اجرای پروژه مسکن نیازمند سرعت عمل هستیم و باید در نشست های مختلف اقداماتی که در این زمینه انجام شده مورد بررسی قرار گیرد.

وی از شهرداران خواست در اجرای این طرح همکاری بیشتری داشته باشند ضمن اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان مرتبط با پروژه باید در نشست های بررسی روند اجرای این طرح حاضر شوند تا مشکلات برطرف شده و روند کار تسریع شود.

استاندار خوزستان همچنین در این نشست بر تهیه نقشه راه برای ساخت و ساز در شهرستان‌ها تاکید کرد.

قانون جهش تولید و تامین مسکن (طرح نهضت ملی مسکن) مصوب ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود.
دولت با تلفیق طرح  «اقدام ملی مسکن» در طرح «نهضت ملی مسکن» و افزایش تسهیلات ساخت تا رقم ۴۵۰ میلیون تومان قصد دارد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال احداث کند. بانک‌ها نیز موظف شده‌اند سالیانه ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح جهش تولید و تامین مسکن اختصاص دهند.