شناسهٔ خبر: 109735 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان گرمی خبرداد:

لکه گیری محورهای مواصلاتی شهرستان گرمی

اجرای روکش آسفالت و لکه گیری آذربایجان غربی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان گرمی گفت:محورهای مواصلاتی شهرستان گرمی با استفاده از۸۰ تن آسفالت سرد و گرم در یک ماهه گذشته لکه گیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،صدیف فرمان در بازدید از محور زیوه با بیان اینکه ار تقای ایمنی جاده از اولویت های مهم راهداری است، گفت: راهداران پرتلاش شهرستان گرمی ۲۴ کیلومتر از افتادگی شانه راه را در فروردین ماه اصلاح و رفع کرده اند.

وی در جهت هموارسازی راههای روستایی تیغ زنی و حریم زنی ۶۰ کیلومتر از راههای اصلی،فرعی،روستایی و شنی این شهرستان را یادآور شدو اظهار کرد:عملیات بهسازی و تعریض راه فرعی گرمی –زهرا و راه روستایی اوماسالان-داش دیبی به طول ۲۰ کیلومتربا حمل ۵ هزار متر مکعب مصالح توسط راهداران ادامه دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان گرمی احداث و بهسازی راههای روستایی را یکی از مهمترین اولویت های راهداری دانست و تصریح کرد:راهداران ساعی این شهرستان راه روستایی زیوه-قباله را بطول ۳ کیلومتر با پخش و کمپکت مصالح و اجرای ابنیه فنی بهسازی،۱ کیلومتراز واریانت راه روستایی مشهدلورا با استفاده از ۵۰۰ متر مکعب حمل مصالح زیراساس احداث و در روستای دامداباجا ابنیه فنی اجرا کرده اند.

 فرمان حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری عنوان کرد و اظهار داشت:با فعالیت گشت راهداری در محورها تا کنون ۱ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ ،۵ مورد کارگاه تعطیل،۱مورد بنرتبلیغاتی غیرمجاز برچیده شده و همچنین ۳ مورد مجوز ساخت وساز نیز صادر شده است.

وی گفت:با متخلفان و متجاوزان حریم راه و ساخت وسازهای غیر مجاز در این شهرستان به جدیت برخورد و قاطعانه برخورد می شود.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان گرمی تعمیر،تعویض،اصلاح ونصب ۱۳۴ عدد علائم اطلاعاتی،لایروبی،تنقیه و دراواسیون ۳۷ دستگاه از پل ها،شستشوی مستمر علائم و تعمیر چراغ های چشمک زن،انجام ۵ هزار متر مکعب ریزش برداری،تعمیر حفاظ های نیوجرسی،استقرار اکیپ ها در محل حادثه خیز و تعمیر و ارتقاء شاخه گاردریل ها را از مهمترین اقدامات راهداری این شهرستان در فروردین ماه برشمرد.

فرمان از جابه جایی ۹ هزارنفرمسافر در ۴ پایانه مسافری توسط ۹۶ دستگاه ناوگان اتوبوس،مینی بوس و سواری در یک ماه گذشته در شهرستان گرمی خبرداد و گفت:در مدت یاد شده ۲ هزار و ۵۳۱ تن کالا نیز ازاین شهرستان جابه جا شده است.

وی عمده کالاهای حمل شده را دام زنده،محصولات کشاورزی،انواع چوب و سنگ های معدنی برشمرد و خاطر نشان کرد:راهداری شهرستان گرمی مسئولیت نگهداری هزار کیلومترراه ارتباطی را برعهده دارد که ازاین میزان۱۶۵ کیلومتر راه اصلی،۸۹ کیلومتر راه فرعی،۳۹۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته،۱۹۰ کیلومتر شوسه و همچنین ۱۶۸ کیلومتر نیز راه خاکی است.