شناسهٔ خبر: 109766 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

عملیات اجرایی ساخت زیرگذر شهر شرافت آغاز شد

ساخت زیرگذر شهر شرافت معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجریی پروژه زیرگذر شهر شرافت به‌منظور تسهیل تردد و ایجاد ارتباط ایمن با مسیر چهارخطه شوشتر - دزفول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، رضا امیرپور در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه زیرگذر شهر شرافت اظهارداشت: قرارداد اولیه این پروژه ۳۶۰ میلیارد ریال است که برای تکمیل و بهره‌برداری از آن در مجموع باید ۶۱۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یابد.

وی بیان‌داشت: منابع مالی این زیرگذر از محل اعتبارات ملی بودجه سال ۱۴۰۱ تامین می‌شود و علاوه بر این بخشی از اعتبارات عمرانی استان خوزستان برای پشتیبانی از پروژه درنظر گرفته شده است.

امیرپور بیان‌داشت: پیش‌بینی می‌شود این طرح طی ۱۶ ماه آینده به بهره‌برداری کامل برسد و در این رابطه دو دستگاه پل با دهانه‌های ۱۵ متری زیرگذر روی مسیرهای رفت و برگشت محور چهارخطه شوشتر به دزفول نصب می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان‌کرد: برای پیشگیری از اخلال در تردد خودروها (هنگام انجام عملیات اجرایی زیرگذر) همزمان با انجام عملیات اجرایی این زیرگذرها در مسیرهای رفت و برگشت (مسیر شوشتر به دزفول) به نوبت، هدایت ترافیکی صورت می‌گیرد.

وی هدف از اجرای این پروژه را ایمنی سازی مسیر چهارخطه شوشتر به دزفول در مقطع شهر شرافت عنوان‌ کرد و گفت: احداث این زیرگذرها باعث کاهش حوادث رانندگی در این محور می‌شود.