شناسهٔ خبر: 109790 - سرویس استان‌ها

به میزبانی جنوب کرمان صورت گرفت

کوهنوردی و تور دوچرخه سواری سازمانهای زیر مجموعه ی وزرات راه و شهرسازی

دوچرخه سواری جنوب کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت : با توجه به اجرای برنامه های ورزشی در سطح وزارت راه و شهرسازی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان میزبان دو رویداد ورزشی تور دوچرخه سواری و کوهنوردی بود .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت : با توجه به اجرای برنامه های ورزشی در سطح وزارت راه و شهرسازی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان میزبان دو رویداد ورزشی تور دوچرخه سواری و کوهنوردی بود .
مجتبی محمودی گفت:با حضور کوهنوردانی از سراسر کشور و سازمانهای زیر مجموعه وزرات راه و شهرسازی برنامه صعود به قلعه ۳۷۴۱ متری علم شاه عنبرآباد انجام شد که تیم منتخب کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی متشکل از نیروهای کوهنورد سازمان های تابعه و با سرپرستی جمشید محمدی از وزارت راه و شهرسازی موفق به فتح  این قله شدند.
مجتبی محمودی افزود :
تور دوچرخه سواری هم با حضور ورزشکاران همکار در زیر مجموعه و سازمانهای تابعه وزرات راه و شهرسازی به میزبانی جنوب کرمان به مدت دو روز برگزار شد . 
وی افزود: در روز اول تور دوچرخه سواری با طی کردن مسافت ۳۶  کیلومتری و عبور از مسیر سرسبز و بی نظیر روستاهای چون‌ سنگ نوشت،بش بید،رستم سوخته،دودل،گردوچوب و آبگرم گور در بخش ساردوئیه  به مقصد اول خود رسیدند.
 محمودی بیان کرد: در روز دوم تور دوچرخه سواری نیز که از راهدارخانه سربیژن ساردوئیه آغاز شد پس طی کردن مسافت ۵۵ کیلومتری و رکاب زدن ورزشکاران با عبور از مسیر کوهستانی دلنشین و زیبای دلفارد و با تغییر مسیر از راه روستایی رزشیرین دلفارد به سمت پل کُلدان وارد دشت جیرفت شدند و در انتهای بزرگراه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این تور پایان یافت .