شناسهٔ خبر: 109813 - سرویس هواشناسی

سازمان هواشناسی هشدار دریایی سطح زرد برای دو سامانه صادر کرد؛

افزایش میزان سرعت باد و ارتفاع امواج/احتمال خسارت به تاسیسات دریایی

طوفان دریایی سازمان هواشناسی با انتشار هشدار دریایی سطح زرد از افزایش میزان سرعت باد و ارتفاع امواج در ساحل و فراساحل برای برخی مناطق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه اول افزایش میزان سرعت باد و ارتفاع امواج بوده و از روز سه‌شنبه سوم خرداد آغاز شده و تا بعدازظهر جمعه ششم ادامه دارد.

نوع مخاطره سامانه افزایش ارتفاع موج در ساحل بین ۱ تا ۲ متر در فرا ساحل بین ۱/۵ تا ۲/۵ متر اعلام شده است.

منطقه اثر آن برای روز سه‌شنبه خلیج فارس و برای روز های چهارشنبه،‌ پنج‌شنبه و جمعه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی شده است.

اثر مخاطره این سامانه احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق‌های صیادی و شناورهای کوچک خواهد بود.

سازمان هواشناسی به پرهیز از شنا بویژه در فراساحل، محدودیت در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی و فعالیت های شیلاتی، احتیاط در ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع بویژه در فراساحل توصیه کرده است.

سامانه دوم نیز افزایش میزان سرعت باد اعلام شده که از صبح سه‌شنبه آغاز شده و تا صبح پنج‌شنبه ادامه دارد.

نوع مخاطره افزایش سرعت وزش باد وافزایش ارتفاع موج بین ۱/۵ تا ۲ متر اعلام شده است.

منطقه اثر نیز مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر، در استان‌های مازندران و گلستان پیش‌بینی شده است.

اثر مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق‌های صیادی و شناورهای کوچک خواهد بود.

سازمان هواشناسی به پرهیز از شنا بویژه در فراساحل، محدودیت در فعالیت‌های شیلاتی و تردد قایق های سبک و کوچک، احتیاط در ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع بویژه در فراساحل توصیه کرده است.