شناسهٔ خبر: 109821 - سرویس استان‌ها

سرپرست اداره نظارت بر اجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

 جزئیات وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان اصفهان / جذب بالغ بر ۷۰ درصد از سهمیه تسهیلات بافت ناکارآمد شهری استان اصفهان

سیدعبدالرضا لقمانی اصفهان سرپرست اداره نظارت بر اجرای طرح های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از سهمیه تسهیلات بافت ناکارآمد شهری در بودجه سال ۱۴۰۰ برای استان اصفهان، تاکنون بالغ بر ۷۰ درصد جذب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سیدعبدالرضا لقمانی سرپرست اداره نظارت بر اجرای طرح های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص تسهیلات بافت فرسوده شهری اظهار کرد: با توجه به رویکرد نوسازی و بهسازی محلات هدف در بافت فرسوده شهری و ایجاد مشوق‌ها و امتیازات ویژه در پلاک‌های فرسوده شهری، تسهیلات نوسازی برای این مناطق در نظر گرفته شده است.  

 وی اذعان داشت: اشخاص حقیقی یعنی ساکنین در بافت فرسوده شهری که بخواهند برای وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده کلانشهر اصفهان اقدام کنند می‌توانند میلغ ۴۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که شامل تسهیلات از محل قرارداد عاملیت ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد و ۱۰۰ میلیون تومان اوراق ممتاز با نرخ سود ۱۸ درصد است.  

 سرپرست اداره نظارت بر اجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهرستان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان بوده که شامل تسهیلات از محل عاملیت به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد و ۵۰ میلیون تومان اوراق ممتاز با نرخ سود ۱۸ درصد است.  

 وی با بیان اینکه سهمیه تسهیلات بافت ناکارآمد شهری در بودجه سال ۱۴۰۰ برای استان اصفهان یکهزار و ۱۵۰ فقره بوده است گفت: تا کنون بالغ بر ۷۰ درصد  (۸۱۰ فقره) جذب و ۳۴۰ فقره دیگر باقیمانده است.  

 لقمانی خاطرنشان کرد: متقاضیان جهت بهره مندی از این تسهیلات می توانند با مراجعه به سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به آدرس http://facility.udrc.ir اقدام به ثبت نام کنند.  

وی تاکید کرد: قبل از هرگونه اقدام از قرار داشتن ملک مورد نظر در محدوده بافت فرسوده اطمینان حاصل شود که این موضوع در سامانه از قسمت  «استعلام موقعیت ملک در بافت فرسوده» با استفاده از کد جام (کد نوزده رقمی مندرج در سندهای تک برگی) و یا کد پستی انجام می‌پذیرد.