شناسهٔ خبر: 109828 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در تهران، البرز و برخی از استان‌های نیمه شمالی/تهران گرم شد

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام خیزش گردوخاک در کشور این شرایط را تا پایان هفته پیش‌بینی کرد و از گرم شدن هوا در تهران خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز دوم خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بعدازظهر برای برخی از نقاط از استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی گاهی با گردوخاک پیش‌بینی شده است. همچنین احتمال ریزش تگرگ نیز وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: برای روزهای ۳ و ۴ خرداد نیز در شمال‌غرب، غرب سواحل دریای‌خزر در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و تندباد پیش‌بینی شده است. پنجشنبه نیز در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی، بارش باران رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه جمعه نیز در بیشتر مناطق کشور جو آرام است، توضیح داد: از بعدازظهر امروز و طی فردا، شرایط برای شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق مهیاست که احتمال انتقال این توده به غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب و بتدریج مرکز، سواحل غربی دریای‌خزر و دامنه‌های البرز وجود دارد. این شرایط سبب ایجاد گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: از فردا تا پنجشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای‌خزر و خلیج‌فارس، مواج و متلاطم است و تا آخر هفته شرق دریای‌عمان مواج می‌شود.

وی برای تهران نیز برای ساعات بعدازظهر آسمانی نیمه‌ابری گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی کرد و گفت: برای مناطق شمال استان تهران احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

به گفته نقشینه، بیشینه دمای تهران امروز با ۵ درجه افزایش ۳۲ درجه خواهد شد و فردا به ۲۹ درجه می‌رسد. کمینه دما نیز ۲۷ درجه پیش‌بینی شده است.