شناسهٔ خبر: 109839 - سرویس استان‌ها

در هرمزگان عنوان شد؛

ارائه راهكارهاي علمي و عملي؛ راه کنترل بحران ها در شرایط فعلی است

جلسه کمیته پیشگیری از بحران2 دبير كميته پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران راه و شهرسازي هرمزگان گفت: اعضای کارگروه باید در مقابله با بحران ها از شیوه مطالعه و برنامه ریزی و روش های متفاوت استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، علی تکریمیان در این جلسه با اشاره به این که با برنامه ریزی می شود قبل از بروز بحران ها اوضاع را مدیریت کرد، اظهار داشت: در استان هرمزگان بحران های محتملی نظیر طوفان و بلایای جوی، فرونشست دشت ها، فرو ریزش در حریم محورهای مواصلاتی و زلزله وجود دارد که در سال های گذشته موجب خسارات بی شماری در حوزه انسانی و زیر ساختی به استان شده که لازم است با ارائه راهكارهاي علمي و عملي و همچنين رعايت ضوابط استخراج شده در راستای کنترل این بحران ها تلاش کنیم.

تکریمیان در ادامه با تاکید بر تامين و تخصيص اعتبار در حوزه كار پژوهشي و تحقيقاتي افزود: ميان كم و كيف عملكرد پژوهشي در هر جامعه و ميزان مقابله با بحران ارتباط مستقیمی وجود دارد به گونه اي كه مي توان گفت بدون آن قادر به شناسايي و حل مشكلات موجود و طرح استراتژي در جهت مقابله با بحران ها نخواهیم بود.

تکریمیان بیان داشت: باید برای کنترل بحرانها به دنبال ارائه راه حلی بود که آسیب هایی که از هر طریق انتظار می رود را کنترل کرد و یا به حداقل رساند.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان به دلیل ویژگیهای جغرافیایی و اقتصادی همواره در معرض بحرانهای طبیعی و غیرطبیعی زیادی قرار گرفته است و لزوم توجه به جایگاه مدیریت بحران از اهمیت والایی برخوردار است و می طلبد اقداماتي از قبيل مطالعات زمين شناسي، مسيرهاي روان آب ها، حريم گسل و فروريزش و كمبود نزولات آسماني و مصرف بي رويه آب در حوزه كشاورزي بخصوص كشت محصولات با مصرف آب زياد انجام گیرد و خروجي اين مطالعات در حوزه های مختلف زیرساختی پیاده شود.