شناسهٔ خبر: 109857 - سرویس استان‌ها

در بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور مطرح شد:

تکمیل هفت کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان- خاش نیازمند اختصاص۶۰ میلیارد تومان اعتبار

محور زاهدان- خاش.jpg معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، معاون استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرماندار، مدیر کل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی از روند احداث بزرگراه زاهدان- خاش بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مدیر کل راه و شهرسازی استان در این بازدید گفت: طول کلی محور ارتباطی زاهدان - خاش ۱۷۵ کیلومتر است که احداث بزرگراه در این محور در قالب ۵ قطعه مورد توجه قرار گرفته است بطوری که قطعه یک آن بطول ۲۰ کیلومتر به این اداره کل و مابقی قطعات برای ساخت به شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور واگذار شده است.

اکبری افزود: بر این اساس این اداره کل احداث باند دوم در قطعه یک بزرگراه زاهدان- خاش را از سال ۹۸ آغاز و با پیگیری‌های لازم در تخصیص به موقع اعتبارات تا سال گذشته  ۱۳ کیلومتر باند دوم در این محور در محدوده ورودی شهر زاهدان که بیشتر آمار تصادفات را داشت به بهره برداری رساند.

وی گفت: همچنین ساخت ۷ کیلومتر باقی مانده این مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد توسط این اداره کل در حال انجام است که با تزریق ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بزودی به طور کامل شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پروژه های راهسازی شمال استان گفت: جاده‌های سیستان و بلوچستان هم اینک به کارگاه‌های راهسازی تبدیل شده است بطوری که ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و فعال بودن ۱۲ کارگاه راه سازی و اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر در محورهای زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان _ بم و زاهدان- خاش، اسکل آباد- گوهرکوه بزمان و زابل - زهک در حال احداث است.

اکبری گفت: با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای به ویژه بزرگراه که نوید بخش رونق اقتصادی و افزایش ایمنی سفر در استان خواهد بود سال گذشته ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده زیرپوشش این اداره کل بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت و در تلاش هستیم بنا بر ضرورت نیاز استان  در سالجاری ۹۰ کیلومتر باند دوم را در تمامی محورهای تحت پوشش این اداره کل به بهره برداری برسانیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با اقدامات مطلوب صورت گرفته، این اداره کل سال گذشته پیشتاز تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه اصلی در کشور معرفی شد.