شناسهٔ خبر: 10987 - سرویس استان‌ها

همزمان با سفر هیئت دولت انجام می‌شود

بهره‌برداری از آزادراه کربلا در استان همدان

بزرگراه کربلا مدیرکل اداره راه و شهرسازی همدان از بهره برداری ۲۸ کیلومتر باقی مانده باند جنوبی آزادراه کربلا تا تقاطع همدان - رزن همزمان با سفر هیئت دولت دراین استان خبر داد.

محمد رودباری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن بیان این مطلب گفت: این  آزاد راه در بخش همدان - ساوه دارای دو باند شمالی و جنوبی به طول ۸۵ کیلومتر است که باند شمالی آن مدت ها پیش زیر بار ترافیک رفته است.

وی اضافه کرد: بیش از ۵۷ کیلومتر از باند جنوبی نیز پیشتر بهره برداری شده بود و هم اکنون نیز ۲۸ کیلومتر باقی مانده آن آماده بهره برداری شده است.

وی در این خصوص  خبر داد: قرار است این طرح ملی فردا سوم شهریورماه همزمان با سفر هیئت دولت به همدان به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه برای بهره برداری از ۲۸ کیلومتر باند جنوبی ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است اضافه کرد: بهره برداری از این طرح موجب کاسته شدن مسافت و زمان سفر در این مسیر شده است.

وی ایجاد بستری ایمن برای عبور و مرور شاغلان حمل و نقل جاده ای و مسافران، کاهش سوانح رانندگی ، کاهش مدت زمان تردد و تسهیل در رفت و آمد را از دیگر مزیت های بهره برداری از باند جنوبی آزاد راه همدان - ساوه برشمرد.

در این خصوص عبدلله بهادری مدیر کل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه نیز در گفتگویی با خبرنگار پایگاه خبری درباره وضعیت پروژه احداث این آزادراه در کرمانشاه نیز بیان کرد: این پروژه در حال حاضر در محور همدان - کرمانشاه - اسلام آباد در قالب یک بزرگراه به بهره برداری رسیده و بخش دیگری از آن حدفاصل اسلام آباد تا سرپل ذهاب در هشت قطعه به طول ۶۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست انجام است.

بهادری در ادامه افزود: قطعات پنج و هفت این محور هم اکنون به بهره برداری رسیده، قطعه دو و سه تا یک ماه آینده آماده بهره برداری شده و قطعات چهار و ۶ نیز تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت./