شناسهٔ خبر: 109912 - سرویس وزارتی

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران مطرح کرد؛

پیگیری وضعیت جانبازان و افراد دارای معلولیت در پی سفرهای استانی امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی

حمید مردانیان مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران از پیگیری وضعیت جانبازان و افراد دارای معلولیت در سفرهای استانی خبر داد و بر دیدار با خانواده شهداء و ایثارگران مناطق و روستاهای محروم تاکید کرد.

حمید مردانیان،‌ مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه خدمت رسانی و تکریم جانبازان باید از اصول و سیاست‌های کلان هر سازمان باشد، گفت: ما نیز با توجه به دستور اکید وزیر راه و شهرسازی به خانواده سترگ ایثارگران به عنوان یک پیکر نگاه می‌کنیم.

وی با اشاره به ابلاغیه دوازده گانه رهبر معظم انقلاب در خصوص تکریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: در این راستا سفرهای استانی هدف‌گذاری شده است و هر ۱۵ روز با حضور در یکی از استان‌ها با جانبازان، خانواده ایثارگران و فرزندان شهدای اداره‌کل راه و شهرسازی استان دیدار می‌کنیم و در جریان وضعیت معیشت این عزیزان قرار می‌گیریم.

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران اظهار کرد: بر این امر تاکید دارم حین زیارت خانواده شهداء، حتما با خانواده شهداء مدافع حرم با اولویت فاطمیون نیز دیدار داشته باشیم، چراکه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

مردانیان با تاکید بر اینکه در این سفرها با برگزاری جلساتی با شورای مدیران کل تمامی حوزه‌های استان‌ها هویت مشترک تعریف می‌شود، گفت: با ارائه عملکرد به روز استان‌ها در حوزه‌های مرتبط با جانبازان و افراد دارای معلولیت روند پیشرفت پروژه‌ها و نحوه خدمات‌دهی زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی را نیز بررسی می‌کنیم تا افراد دارای معلولیت و روشن‌دلان در جریان ساخت و سازها و عبور و مرور دچار مشکل نشوند.

وی افزود: چراکه در خصوص قانون جامع افراد دارای معلولیت، بیش از ۸۰ درصد امور آن متوجه وزارت راه و شهرسازی است و اصل مناسب‌سازی در احداث ساختمان‌ها و واحدها جزو وظایف، سیاست‌ها و ماموریت‌های این وزارتخانه است.

مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران ادامه داد: پنجشنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه،‌ به همراه خانم مهری صفری، مشاور امور بانوان و خانواده وزیر راه و شهرسازی با حضور در استان همدان، ضمن زیارت خانواده معزز شهداء با مادر خانم صفری نیز به عنوان همسر شهید دیدار کردیم؛ چراکه ایشان تنها همسر شهیدی هستند که از ریاست جمهوری مدال ایثار و شجاعت دریافت کردند.