شناسهٔ خبر: 109924 - سرویس وزارتی

در مراسم گرامیداشت سوم خرداد مطرح شد؛

آزاد سازی خرمشهر اعاده حیثیت ملت ایران بود

حمید مردانیان مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران درمراسم گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر تاکید کرد: آزاد سازی خرمشهر اعاده حیثیت ملت ایران بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  امروز سه شنبه سوم خرداد مراسمی به مناسبت  آزاد سازی خرمشهر در سالن الغدیر وزارت راه شهرسازی برگزار شد.

دراین مراسم ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، حمید مردانیان،‌ مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، افشاری فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی، جواد نیسی دبیر شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی وشعبانی ساردوئی قائم مقام بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی، سایر مسئولان و کارمندان و خانواده های معزز ایثارگران و شهدای وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.

در شروع این مراسم افشاری فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی با سلام و درود برامام (ره) و شهدا و خیر مقدم به مهمانان بیان کرد: سالروز فتح خرمشهر جز بهترین خاطرات هشت سال دفاع مقدس است، فتح خرمشهر روزی بود که حضرت امام (ره)، مسئولین و خانواده های شهدا از اعماق وجود خوشحال شدند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی در ادامه افزود: آزادسازی خرمشهرغیر ازعنایت خداوند هیچ چیز دیگری نبود و به فرموده امام (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد.

در ادامه مراسم  بزرگداشت سوم خرداد، شعبانی ساردوئی قائم مقام بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی با سلام و درود بر امام راحل و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهید محمد جهان آرا و شهید قاسم سلیمانی و شهید صیاد خدایی و آزادگان و ایثارگران که برای حفظ نظام تلاش کردند ، بیان کرد: انقلاب اسلامی امتداد جریان حق است، انقلاب اسلامی، انقلاب کبیر و کامل است، انقلاب اسلامی درصدد است تا فراتر از تحولات سیاسی، تحولات اجتماعی را در جامعه دنبال کند.

قائم مقام بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: امام راحل فرمودند: انقلاب اسلامی مقدمه ظهوراست و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند: افق ما تمدن نوین اسلامی و آمادگی طلوع خورشید ولایت عظما است.
 شعبانی با اشاره به سرود سلام فرمانده بیان کرد: میدان امروز ما کجاست؟ امروز خرمشهرهای در بند انقلاب کجاست و کدام خرمشهر را باید آزاد کرد؟ دهه نودی ها  با سلام فرمانده، افق انقلاب را به سمت ظهوررهنمون کردند و با رهبر انقلاب عهد بستند.

قائم مقام بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند : "خرمشهرها در پیش است" گفت: خرمشهرهای پیش در میدان نظامی نیست، خرمشهر امروز ازجنگ سخت تر است و سختی اش بیشتر از خرمشهر جغرافیایی خوزستان است.

شعبانی در ادامه گفت: انقلاب یک هویت دارد و این هویت رژیم صهیونیستی را به شدت تهدید می کند، از سال 57 تا کنون دشمن  در مقابل این انقلاب هرچه ایستادگی کرده، ظرفیت این انقلاب و قدرت بازدارندگی بیشتر شده است و به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی "بیشتر از اینکه در فرصت ها قوی شویم در فضای تهدید توانمندتراز فضای چالش شدیم".

قائم مقام بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: مهمترین آسیب در چهل سال گذشته ، تاخیر در تحقق ایستگاه سوم انقلاب یعنی تحقق دولت اسلامی است  که در 32 سال گذشته بعد از جنگ  تحمیلی به بچه های انقلابی میدان نداده اند.

وی تصریح کرد: فتح خرمشهر امروز ما، تحقق دولت اسلامی است و این دولت اسلامی  سه بعد اساسی دارد:1. مسئولین تراز انقلاب اسلامی.2. نظام و برنامه های تراز انقلاب اسلامی 3. نهادها و ساختارهای کشور نیز باید اسلامی شوند.

ایمان اسلامیان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، در بخش دیگری از این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر گفت: ازفتح خرمشهر درس‌های بسیاری گرفته‌ایم. اولین درس فتح خرمشهر قدرت ایمان و باور به شدن نشدنی‌هاست، دومین درس کارآمدی است که ما در فتح خرمشهر وحدت زبان و بیان داشتیم. نکته بعد که باید مورد توجه قرار بگیرد، نهراسیدن است.  فتح خرمشهر محصول تفکر، تعمق و اندیشیدن در اتاق‌های فکر و ایمان به اندیشه‌ها در میدان عمل بود و در ایران هیچ پروژه و اقدامی بدون پیوست فرهنگی و تبلیغاتی امکان موفقیت ندارد. نکته بعدی سرمایه اجتماعی وسیع است و فتح خرمشهر در زمانی رخ داد که خزانه خالی بود اما با یک نظام اجرایی مقتدر و سرمایه اجتماعی همراه رقم خورد و امروز هم ما نیاز داریم که این سرمایه اجتماعی همراه را فراهم کنیم.

در ادامه حمید مردانیان،‌ مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با ادای احترام به شهدای هشت سال دفاع مقدس، آزاد سازی خرمشهر را اعاده حیثیت ملت ایران برشمردو گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر سرفصل جدیدی در سایر عملیات‌های پیش‌رو در ایام جنگ تحمیلی باز کرد و آغازی برای رشادت‌های آتی شد.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط بحران اقتصادی ما باید آمادگی کمک به همنوعان خود را داشته باشیم. مجموعه ایثار گران، خانواده‌های شهدا و جانبازان باید با برنامه‌ریزی در خصوص جراحی اقتصادی صحبت کنند و افکار عمومی را در این خصوص آماده کنند.

در پایان این مراسم از رزمندگان شاغل در ستاد وزارت راه و شهرسازی، ایثارگران و خانواده های شهدای تقدیر شد.