شناسهٔ خبر: 10994 - سرویس استان‌ها

نصب نیوجرسی و گاردریل در ۳۰ کیلومتر از محورهای استان البرز

ابوالفضل باقرنيا مدیر کل اداره راه و شهرسازی البرز از نصب نیوجرسی و گاردریل در ۳۰ کیلومتر از محورهای استان خبر داد و گفت: با این اقدام نیمی از تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن در محورهای موجود کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ابوالفضل باقرنیا در خصوص بحث ایمنی راه ها در استان البرز ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به تردد بالای خودرو در محور کرج - تهران روزانه کاربران این مسیر دو ساعت از سمت کرج به تهران و چهار ساعت از تهران به این استان در ترافیک به سر می برند.

باقرنیا درباره پروژه درحال احداث بزرگراه همت نیز بیان کرد: با توجه به اینکه روند اجرای آن مدتی کند شده بود با بازدید جناب وزیر تقریبا در جریان اجرا قرار گرفت و امید است که با تسریع هرچه بیشتر در آینده ای نزدیک به پایان برسد.

وی گلوگاه پل کلاک را به عنوان یکی پرترافیک ترین مناطق استان البرز دانست و افزود: این مسیر تنها محور پنج خطه استان البرز تا ورودی شهر کرج به شمار رفته که با توجه به ترافیک به وجود آورنده در این مسیر بهتر است تخریب شود.

این مقام مسئول درخصوص تعویض نیوجرسی و گاردریل در ۳۰ کیلومتر از محورهای استان بیان کرد: با این اقدام، محورهای استان نیز تعریض شده که خود آمار زیادی از کشته ها و تصادفات را کاهش داده است، در صورت تأمین اعتبارات انتظار می رود بتوانیم در روزهای آینده تمامی محورهای البرز را به طور کامل ایمن کنیم./