شناسهٔ خبر: 109968 - سرویس استان‌ها

حمل محموله کشتی ۳۱ هزار تنی برنج از بندر بوشهر

حمل کالای از بندر بوشهر مهدی شهابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان : با اختصاص ۱هزار۴۰۰ کامیون ، محموله برنج ۳۱ هزار تنی کشتی حامل کالای اساسی که وارد بندر بوشهر شده بود به نقاط مختلف کشور حمل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، مهدی شهابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان : با اختصاص ۱هزار۴۰۰ کامیون ، محموله برنج ۳۱ هزار تنی کشتی حامل کالای اساسی که وارد بندر بوشهر شده بود به نقاط مختلف کشور حمل شد .

وی  افزود : از بدو ورود کشتی حامل برنج به بندر بوشهر همچنین بطور میانگین روزانه تعداد۱۱۰  کامیون برای حمل محموله آن اختصاص یافته است .

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان داشت : عمده مقاصد برنج حمل شده نیز به ترتیب شهرهای تهران ، اصفهان ، مشهد، شیراز و انبار ذخیره کالای اساسی  در چغادک بوده است .

وی با توجه به اهمیت تأمین کالای اساسی در شرایط حساس و ویژه کنونی ، بخش حمل و نقل جاده ای استان به محض ورود کشتی حامل برنج به بندر بوشهر ، کامیون لازم را برای حمل محموله این کشتی اعزام نمود.

شهابی ، روند حمل کالا از بنادر و مبادی ورودی کالا به استان را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت : روند حمل کالا‌های اساسی از بندر بوشهر و سایر بنادر استان و همچنین مبادی ورود کالا  با اختصاص کامیون لازم در حال انجام است و بخش حمل و نقل مشکلی برای حمل کالای مورد نیاز مردم ندارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین مقدار  ۸هزار۲۳۷ تن کالای اساسی دیگر نیز از بندر بوشهر با انجام۴۶۲ سفرباری حمل شده است .

وی همچنین از وجود تعداد ۲ هزار۹۰۰ کامیون در سطح استان خبر داد و افزود : در حال حاضرتعداد    ۲هزار۹۰۰ دستگاه انواع کامیون متعلق به بخش خصوصی با تعداد ۵ هزار۲۰۰راننده حرفه ای در سطح استان فعال هستند .

 مهدی شهابی گفت : تعداد ۱۵۲ شرکت حمل و نقل کالا نیزکه وظیفه صدور بارنامه را برای جابجایی کالا بوسیله ناوگان را برعهده دارند در سطح استان فعال هستند که بیشتر در بنادر بوشهر و عسلویه و شهرستان دشتستان مستقر هستند .