شناسهٔ خبر: 109974 - سرویس مسکن و شهرسازی

مسئول هماهنگی پروژه‌ها و کارگزاری طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد:

اولویت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در هشتگرد دهک‌های درآمدی یک تا سه است

احسان مسعودی مسئول هماهنگی پروژه‌ها و کارگزاری طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد مسئول طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد با اشاره به واگذاری ۶۵۰۰ واحد مسکونی در قالب ۱۶ قطعه به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: اولویت ساخت این واحدها دهک‌های درآمدی ۱ تا ۳ شامل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

احسان مسعودی مسئول هماهنگی پروژه‌ها و کارگزاری طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه تعهد شهر جدید هشتگرد در طرح نهضت ملی مسکن ۳۴ هزار واحد طی ۴ سال اجرای این طرح تعیین شده است، گفت: از این تعداد در گام اول برای بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۰۰ واحد، در محدوده شهر جدید هشتگرد تامین زمین انجام شده است که در جلسه ویدئوکنفرانسی با حضور ریاست جمهوری، عملیات اجرایی ساخت آنها آغاز شد.

وی با بیان اینکه در بخشی از کار سعی کردیم از ظرفیت مساکن مهر نیمه‌تمام استفاده کنیم، افزود: پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد از دی‌ماه ۱۴۰۰ شروع شد و برای آن دسته که سه استعلام آنها سبز بود، دعوت‌نامه ارسال شد تا با حضور در شرکت عمران شهر جدید هشتگرد تشکیل پرونده بدهند که پس از احراز صلاحیت، به بانک معرفی می‌شوند و متقاضیانِ موثر یعنی کسانی که ۴۰ میلیون آورده اولیه را واریز کرده‌اند، به پروژه‌ها تخصیص داده می‌شوند.

مسعودی ادامه داد: از تعداد ۱۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی که تامین زمین آن انجام شده است، ۶۵۰۰ واحد را در قالب ۱۶ قطعه به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران واگذار کرده‌ایم که اولویت ساخت واحدها برای این قرارگاه دهک‌های درآمدی ۱ تا ۳ از جمله شامل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی است و قرار است در هر پروژه حداکثر ۲۰ درصد از این عزیزان حضور داشته باشند.

مسئول طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید هشتگرد همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام در این شهر، گفت: متقاضیانی که از قبل ثبت‌نام کرده‌اند، با توجه به اینکه واریز وجه را از قبل انجام داده‌اند، ما در حال تعیین تکلیف آنها هستیم به این منظور که در پروژه‌های ساکن شوند که درصد پیشرفت بیشتری دارند تا تاخیرات احتمالی جبران شود.

وی اضافه کرد: یکسری از پروژه‌ها را هم در قالب تفاهم‌نامه‌هایی به ارگان‌هایی مانند نیروهای مسلح تحویل و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز می‌دهیم که در این قالب دو قطعه زمین به بنیاد تعاون ارتش و نیروی هوافضای سپاه پاسداران و یک قطعه زمین هم به بنیاد شهید استان واگذار شده است.

مسعودی ادامه داد: مابقی تعهد ما در ۴ سال اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار است در گام‌های بعدی کلنگ‌زنی شود. البته تامین زمین آن در دو سال اول اجرای طرح و از محل الحاق به محدوده شهر جدید هشتگرد انجام خواهد شد که در کمیسیون‌های مربوطه از جمله کمیسیون مسکن استان و نهادهای بالادستی مثل شورای عالی شهرسازی و معماری، پیگیر این الحاق هستیم تا بتوانیم تعهدات ۳۴ هزار واحدی خودمان را به نحو احسن اجرا کنیم.