شناسهٔ خبر: 109994 - سرویس استان‌ها

در سال ۱۴۰۰

قزوین رتبه چهارم کاهش تلفات جاده ای را کسب کرد

طرح نوروزی در ازنا بدون تصادفات فوتی به پایان رسید 1.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از رتبه چهارم این استان از نظر کاهش تلفات تصادفات جاده ای در سال ۱۴۰۰خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی گفت:استان قزوین با ۲۴۵کشته در تصادفات برون شهری و راه های روستایی با ۰/۸درصد کاهش نسبت به سال پیش از آن در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد:این رتبه با وجود قرار گرفتن قزوین در مسیر تردد ۱۳ استان کشور و بار ترافیکی سنگین محورهای این استان نشان‌دهنده تلاش و پیگیری جدی راهداری و پلیس راه است.

حق‌لطفی ادامه داد:تلاش بر این است با جذب اعتبارات و اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز ضمن کاهش میزان تصادفات و تعداد تلفات و مصدومان  رتبه استان نیز در سال‌های آینده ارتقا یابد.

وی، نقش هوشمندسازی جاده ها را نیز در کاهش تصادفات رانندگی موثر دانست و گفت: در حال حاضر ۶۳دستگاه ترددشمار، ۴۰دوربین ثبت تخلف و ۲۹دستگاه دوربین نظارت تصویری وضعیت تردد را در راه های این استان رصد و پایش می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین همچنین بر ضرورت احداث و گسترش فضاهای مجتمع های خدماتی رفاهی بین  راهی نیز تاکید کرد و گفت:در حال حاضر ۳۶مجتمع خدماتی رفاهی در این استان فعالیت دارند که وجود آنها با انواع خدمات امکان توقف و استراحت رانندگان در بین راه را فراهم کرده و یا در مواقع بحرانی به آنها خدمات ارایه می دهد.