شناسهٔ خبر: 110013 - سرویس استان‌ها

از ابتدای سال تاکنون در خراسان شمالی انجام شد:

آسفالت، بهسازی و روکش بیش از ۴۶ کیلومتر راه روستایی و فرعی استان

روکش اسفالت از ابتدای سال تاکنون ۴۶،۹ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی خراسان شمالی با ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار بهسازی، روکش و آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: طی این مدت ۳۲ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی شهرستان های مختلف آسفالت و ۱۴،۹ کیلومتر بهسازی و روکش شده است.

وی افزود: محورهای روستایی شیرغان در شهرستان فاروج به طول ۵،۶ کیلومتر، زیدر به طول ۲ کیلومتر در شهرستان شیروان و قتلیش_پیربز به طول ۲،۳ کیلومتر در شهرستان بجنورد آسفالت شده است.

وی همچنین از آسفالت راه های روستایی زرد و کاستان به طول ۳ کیلومتر، حصه گاه به طول ۰.۹کیلومتر، سلولی به طول ۰.۸ کیلومتر، توپچنار به طول ۲،۲ کیلومتر و شیرین دره به طول ۲،۲ کیلومتر در شهرستان مانه و سملقان خبر داد و اظهارکرد: راه های روستایی اشرف دره به طول ۵ کیلومتر و تازه قلعه دربند به طول ۱.۸کیلومتر در شهرستان راز و جرگلان و محور روستایی گپز به طول ۲،۵ کیلومتر و جعفرآباد_حسین آباد خانکور در شهرستان اسفراین به طول ۳،۸ کیلومتر آسفالت شده است.

محورهای روستایی اوغاز به طول ۱،۵ کیلومتر در شهرستان شیروان، حصار حسینی به طول یک کیلومتر در شهرستان بجنورد، باغلق یکه سعود به طول ۶،۸ کیلومتر و راستقان سوخسو هاشم به طول ۳ کیلومتر در شهرستان راز و جرگلان و گراتی_صفی آباد به طول ۲،۵ کیلومتر در شهرستان اسفراین در این مدت از بهسازی و روکش بهره مند شده اند.

به گفته شهامت، پیش بینی می شود تا شهریور ماه امسال با احتساب اقدامات اخیر ۸۴ کیلومتر راه روستایی و فرعی استان در شهرستان های مختلف با هزینه کرد اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال  بهسازی، روکش و آسفالت شود.