شناسهٔ خبر: 110014 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبرداد:

خسارت سیل به راه شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز

سیلاب معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:سیل به راهها و ابنیه فنی دو شهرستان پارس آباد و اصلاندوز خسارت زد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین هاشمی در بازدید ازعملیات بازگشایی و پاکسازی سیلاب محور بران اصلاندوز افزود:بر اثر سیلاب ۵ دستگاه پل و ۷ کیلومتر راه اصلی فرعی و روستایی در محورهای اصلاندوز-بران و جعفرآباد دچار خسارت سیل شده اند.

وی با بیان اینکه اکیپ های راهداری از همان ابتدای وقوع سیل در محورها حضور فعال داشته و نسبت به بازگشایی، لجن برداری و پاکسازی آثار سیلاب از سطح جاده و تحکیم شانه و ایمن سازی پل های  آسیب دیده در محور های آسیب دیده اقدام کرده اند.

هاشمی با اشاره به اینکه راهداران پرتلاش در حال ریزش برداری مصالح تجمیع شده در شانه راه ناشی از سیلاب محور سربند- اردبیل هستند افزود: اکیپ های راهداری در حال انجام ادامه عملیات اصلاح آبشستگی شانه راه محور  بران جعفرآباد می باشند.

گفتنی است فرماندار اصلاندوز مغان نیز با اشاره به اینکه بارش شدید باران و وقوع سیل به ۴۰ روستا در شهرستان اصلاندوز خسارت زده است اظهار کرد: ۲۵ روستا از قنبرلو تا قوری‌چای و ۱۵ روستا در شرق دره رود اصلاندوز در اثر سیل دچار خسارت شدند که میزان آن در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت وارده مربوط به ۶۰ هکتار از مزارع گندم و پنبه این شهرستان است، افزود: در این سیل همچنین ۵۰ قطعه دام و طیور و ۱۰ راس دام سبک تلف شده است.

فرماندار اصلاندوز یادآورشد: معابر و کانال‌های زهکشی هم در اصلاندوز دچار آبگرفتگی شدند که نیروهای هلال احمر، آب منطقه ای و راهداری برای رفع آبگرفتگی و امدادرسانی در منطقه مستقر شدند.

روحی با اشاره به اینکه خسارت وارده سیل به اماکن عمومی،مزارع و دام در شهرستان اصلاندوز در دست بررسی  است خاطر نشان کرد:در اثر بارش دیروز در منطقه شمال استان بویژه اصلاندوز مغان سیل بیشتر معابر،مزراع و باغات اصلاندوز مغان را فرا گرفت اما این سیل خسارت جانی نداشته است

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل نیزاظهار کرد: بیش از ۱۵ روستا در جریان این سیل دچار خسارت شده که اقدامات لازم اعم از بازگشایی مسیر اصلاندوز و بران وهمچنین  استقرار دستگاه‌های خدماتی ، راهداری و  آتش نشانی در محل انجام شده است.

علی خدمتی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای سکونتگاه‌های اهالی بر اثر سیل وجود ندارد و در صورت بروز خسارت هم هلال احمر در محل مستقر شده و آماده ارائه خدمات اسکان است.