شناسهٔ خبر: 110056 - سرویس استان‌ها

سرپرست راهداری لرستان:

برنامه توسعه راه‌های استان در قالب اعتبارات جدید تهیه می‌شود / تجمیع امکانات شهرستان‌ها در دستور کار است

برنامه توسعه راه‌های استان لرستان در قالب اعتبارات جدید تهیه می‌شود1.jpg برنامه توسعه راه‌های استان لرستان در قالب اعتبارات سال آینده با جدیت و دقت و براساس شاخص بهره‌مندی هر شهرستان تهیه و نهایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، جلسه مشترک خانم مقصودی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامي با مرتضی شیروانی سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با موضوع بررسی وضعیت راه‌ها، زیرساخت‌ها و مسائل و مشکلات حمل و نقل شهرستان بروجرد برگزار شد.

مقصودی در این جلسه با تبریک انتصاب سرپرست راهداری لرستان از بین نیروهای بومی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ایمن‌سازی محورهای اصلی شهرستان بروجرد، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی و گردشگری و  توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل از مهم‌ترین مطالبات مردم بروجرد از مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

شیروانی هم در این جلسه با بیان اینکه برنامه توسعه راه‌های استان لرستان در قالب اعتبارات سال آینده با جدیت و دقت و براساس شاخص بهره‌مندی هر شهرستان تهیه و نهایی می‌شود، افزود: تخصیص اعتبارات و تعریف پروژه‌های هر شهرستان براساس جایگاه آن نسبت به میانگین کشوری در نظر گرفته می‌شود و جذب اعتبارات توازن و محرومیت‌زدایی با رویکرد اولویت‌بندی پروژه‌ها در دستور کار است.

وی گفت: براساس اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ماه امسال ۲۰ کیلومتر راه روستایی دارای اولویت در بروجرد به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، از اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار به بهسازی و روکش آسفالت محور گردشگری ونایی خبر داد و گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات حوادث و با تلاش فراوان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: اعتبارات خوبی براي خريد ماشین‌آلات به استان اختصاص یافته است و تجمیع ماشین‌آلات و امکانات شهرستان‌ها برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار در برنامه قرار دارد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، ساماندهی ورودی استان در محور بروجرد_اراک را از اولویت‌ها عنوان کرد و گفت: این نوید را به مردم می‌دهیم در سال آینده هیچ روستای بالای ۲۰خانوار فاقد راه آسفالته در بروجرد نداشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل و نقش آن در درآمدزایی گفت: در حوزه حمل و نقل از استان‌های موفق کشور هستیم ناوگان اتوبوس استان از جوان‌ترین ناوگان محسوب می‌شود اما در سواری‌های کرایه‌ای و مینی بوس به علت فرسودگی وسایل نقلیه با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با تخصیص تسهیلات نوسازی و جایگزینی ناوگان جدید شاهد رونق این بخش باشیم.