شناسهٔ خبر: 110059 - سرویس استان‌ها

طی ۲ ماهه سالجاری؛

افزایش ۱۷۰ درصدی ترانزیت از پایانه مرزی پرویزخان

فریبرزکرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۲ ماهه سالجاری میزان ترانزیت کالا از پایانه مرزی پرویزخان ۱۷۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)فریبرز کرمی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا کنون ترانزیت خروجی از پایانه مرزی پرویزخان ۷ هزار ۶۱۴ تن کالا است که نسبت به سال گذشته با ۲ هزار ۸۱۱ هزار تن افزایش ۱۷۰ درصدی داشته است.

وی گفت: تعداد ناوگان ترانزیت خروجی ۶۸۵ خودرو می باشد که در سال گذشته فقط ۲۰۳ خودرو از پایانه مرزی پرویزخان خارج شده اند و این آمار از رشدی ۲۳۷ درصدی برخوردار است.

کرمی در ادامه افزود: تعداد ناوگان ترانزیت ورودی از پایانه مرزی پرویزخان ۷ هزار و ۳۴۴ خودرو است که نسبت به سال گذشته ۳۲۵ درصد افزایش داشته است و ترانزیت ورودی ۱۹۹ هزار و ۴۶۰ تن می باشد این در حالیست که سال گذشته ۴۲ هزار و ۱۴۰ هزار تن بوده است و با رشدی ۳۷۳ درصدی روبرو هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: تعداد ناوگان بارگیری شده طی دو ماهه سالجاری از پایانه مرزی پرویزخان به سمت اقصی نقاط کشور ۶ هزار و ۴۲۸ عدد است که این تعداد ناوگان ۱۶۹ هزار و ۶۵۷ تن کالا را ترانزیت کرده است و افزایش ۱ هزار و ۷۶۶ درصدی داشته دارد.  

کرمی عنوان کرد: پایانه مرزی پرویزخان یک مسیر امن و ایمن برای صادرات کالا است و بیشترین تجار عراقی رغبت دارند تا از این مرز مبادلات تجاری خود را انجام دهند.

وی درپایان افزود: از دلایل گرایش تجار عراقی به انجام مبادلات تجاری از پایانه مرزی پرویزخان هموار بودن مسیر، راه دسترسی مناسب و ارزان ترین مسیر برای صادرات و حمل کالاهای ایرانی است.

انتهای پیام/