شناسهٔ خبر: 110075 - سرویس جاده‌ای

در مراسم معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان مطرح شد؛

لزوم توجه به حمل ونقل ترکیبی در هرمزگان/ جذب اعتبارات، مهم‌ترین اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان های بوشهر و هرمزگان لزوم توجه به حمل ونقل ترکیبی در هرمزگان و جذب اعتبارات به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در مراسم معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ حمیدرضا شهرکی ثانوی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،‌ در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان ضمن تقدیر از خدمات مدیر کل پیشین و تبریک به مدیرکل جدید گفت: بر اساس سیاست‌ها و راهبردهای کلان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال ۱۴۰۱، برنامه‌ ها طراحی و به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده‌است، عمده تلاش سازمان بر بهسازی و نگهداری راه‌های شریانی با اولویت ۱۰ کریدور مهم کشور است که یکی از مهم‌ترین این کریدورها، کریدور بندرعباس است.

 به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی با بیان اینکه بحث ساخت و نگهداری راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت قرار دارد، عنوان کرد: نگهداری از راه‌ها نیز همچون ساخت راه دارای اهمیت بسیار است و باید در اعتبارات استانی مورد توجه قرار گیرد.

شهرکی ثانوی با بیان اینکه اصلاح نقاط پرحادثه با اولویت نقاط شناسایی شده توسط کارگروه مشترک سازمان با معاونت راهور ناجا نیز یکی از برنامه‌های سازمان در سال جدید است، اظهار کرد: موضوع ساماندهی تیر پارک‌ها در محورهای منتهی به مبادی ورودی و خروجی مجاز کشور اعم از زمینی و دریایی هم یکی از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در سال جاری است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: تکمیل و بهسازی و تجهیز پایانه‌های مرزی و مبادی دریایی، هوشمندسازی و توسعه آی تی اس در حمل و نقل جاده‌ای نیز باید در سال جاری در برنامه استان‌ هرمزگان قرار گیرد.

معاون حمل و نقل سازمان عنوان کرد: فراخوان اولین رویداد فناورانه حوزه حمل و نقل جاده‌ای منتشر شد و ۲۰ موضوع و سوال مهم در حوزه حمل و نقل در این فراخوان مطرح شد که امید است با مشارکت بالای حوزه‌های مختلف علمی و استارت آپ‌ها‌، ایده‌های برتر شناسایی و تجاری سازی شوند.

وی اهمیت حوزه راه و حمل و نقل هر در اقتصاد کشور را بالا خواند و گفت: ۹ درصد اقتصاد کشور در اختیار بخش حمل و نقل کشور است که از این مقدار ۹۰ درصد آن در بخش حمل و نقل جاده‌ای است.

شهرکی سهم بخش جاده‌ای در اشتغال کشور را ۸.۲ درصد برشمرد و عنوان کرد: این عدد نشان‌دهنده اهمیت حمل‌ ‍و نقل جاده‌ای است و بیش از ۹۰ درصد حمل ونقل اعم از حمل و نقل عمومی و شخصی نیز از طریق جاده‌های کشور انجام می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه استان هرمزگان در بخش حمل‌ونقل در بین هشت استان شاخص کشور قرار دارد، گفت: طرح‌های پایلوتی بسیاری نظیر نوبت‌دهی و اعلان بار مجازی در استان هرمزگان صورت گرفته و در سطح ملی اجرایی شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید براینکه حمل‌ونقل ترکیبی باید در استان هرمزگان مورد توجه جدی قرار گیرد، اظهار کرد: همچنین بایستی کلیه فعالیت‌ها در قالب فعالیت‌های لجستیکی شکل گیرد.

افتتاح دو پل بر رودخانه جگین

عابدینی، مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان نیز در ادامه گفت: از سال ۹۵ پایانه‌های استان دستخوش تغییرات جدیدی شدند و بحث ادغام حوزه راهداری اداره راه و شهرسازی و اداره کل راهداری یکی از این موارد بود.

وی افزود: بالغ بر ۵۰۰ پرونده و قرارداد پروژه راهسازی از اداره کل راه وشهرسازی به سمت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای منتقل شد و صد در صد این پروژه ها درحال اجرا یا در حال برگزاری مناقصه است.

عابدینی با بیان این که موضوع کرونا به بخش حمل و نقل مسافربری ضرر وارد کرد، گفت: با اقداماتی که در این حوزه انجام شد، رانندگان و کارمندان اداره راهداری توانستند در این عرصه خدمات مناسب ارائه دهند و خوش بدرخشند.

مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان از پیشرفت مطلوب در احداث پل چارک خبر داد و عنوان کرد: مراحل پایانی عملیات این پل در حال اجرا است، همچنین در منطقه بشاگرد نیز با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استانداری هرمزگان عملیات ویژه برای احداث مسیر زیرکوه و پشتکوه شروع شده است که بازگشایی و خاکبرداری مسیر حدود ۱۰۰ کیلومتری محور زیرکوه با تجهیزات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با همراهی سایر ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان‌های کشور انجام شد و منابع مختلفی به این پروژه اختصاص داده شد.

عابدینی اظهار کرد: دو دستگاه پل در مسیر پشتکوه در محل روستای درنگ مدو و در مسیر زیرکوه در محل روستای دهوست روی رودخانه جگین افتتاح شد که دستاورد خوبی برای استان بود.

وی ادامه داد: در حوزه راه روستایی نیز از شهریور ۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ اقداماتی چون احداث ۳۸۱ کلیومتر راه‌های روستایی در قالب طرح ابرار، احداث پل‌های جگین یک و دو احداث شد.

مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان در ادامه با اشاره به کسب رضایت رانندگان با اقداماتی نظیر تأسیسات عمرانی در پایانه بار بندرعباس، گفت: زمان خواب رانندگان حمل و نقل کالای بین شهری در پایانه بار بندرعباس از ۴۰ روز به ۴ روز کاهش پیداکرد که باعث رضایت رانندگان حمل و نقل کالا شد.

جذب اعتبارات، مهم‌ترین اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان

عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان هرمزگان نیز در این مراسم ضمن تشکر از اقدامات ارزنده مدیرکل پیشین راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، این استان را قطب حمل‌ونقل کشور خواند و گفت: باید برای کریدور اصلی این استان فکری اساسی شود و کارشناسان در پایتخت حمل‌ونقل کشور حضور داشته‌باشند تا برای حل مشکلات استان برنامه‌ریزی انجام شود.

وی افزود: مهم‌ترین اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان جذب اعتبارات است و درصورت جذب اعتبارات لازم باید برای بسیاری از مشکلات اساسی حوزه حمل و نقل برنامه ریزی شود.

براساس این گزارش، شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان با استاندار هرمزگان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز دیدارهای جداگانه‌ای داشت و در خصوص راهکارهای توسعه زیر ساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقلی استان هرمزگان بحث و تبادل نظر کرد.

شایان ذکر است؛ آیین تکریم و معارفه مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان با حضور معاون حمل و نقل سازمان، فرمانده پلیس راه استان هرمزگان، مدیران استانی و جمعی از مدیران اداره کل و نمایندگان صنوف حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان برگزار شد. همچنین در این مراسم عباس شرفی به عنوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان معرفی و از خدمات یوسف عابدینی، مدیرکل پیشین قدردانی شد.

لازم به ذکر است که عباس شرفی پیش از این مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بوده است.