شناسهٔ خبر: 110083 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ۳۴۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی در کردستان

محمد راشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از شروع عملیات احداث و آسفالت ۳۴۰ کیلومتر راه روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) محمدراشد مدرس‌گرجی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از زمستان سال گذشته، احداث و آسفالت راه‌های روستایی توسط این اداره کل با انجام فرآیند قانونی مناقصات و تعیین پیمانکاران در استان آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان خاطرنشان کرد: میانگین شاخص برخورداری از آسفالت راه روستایی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور ، بالغ بر ۸۰ درصد است که این شاخص در کردستان طی دو سال اخیر به حدود ۶۵ درصد رسیده است. مدرس‌گرجی افزود: برای رسیدن به شاخص کشوری نیاز به احداث و آسفالت ۹۰۰ کیلومتر راه‌ روستایی در استان است.

وی ادامه داد: طبق اقدامات صورت گرفته و تأمین اعتبارات جهت این امر از محل منابع مختلف اعتباری استانی و توسعه مناطق محروم و همچنین تأمین قیر از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، طبق برنامه تعریف شده دو ساله و آغاز پروژه‌ها در سال‌جاری تا سال ۱۴۰۳ اجرای ۳۴۰ کیلومتر احداث و آسفالت راه روستایی در دستور کار قرار گرفته است که تحقق این امر نیازمند تأمین و تخصیص حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان یادآور شد: برای رسیدن به شاخص میانگین کشوری، نیاز به اجرای ۵۶۰ کیلومتر دیگر احداث و آسفالت راه روستایی است که این امر با توجه به اینکه قسمت عمده باقی مانده پروژه‌ها در مناطق کوهستانی است به تأمین حداقل دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدرس‌گرجی بزرگ‌ترین مشکل برای شروع پروژه‌ها در سال‌جاری، را عدم استقبال پیمانکاران از مناقصات به دلیل مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: تاکنون چندین بار مناقصات برگزار شده اما پیمانکاران استقبال نمی‌کنند و همین امر دلیل عدم شروع تعدادی از پروژه‌ها در برخی شهرستان‌های استان است.