شناسهٔ خبر: 110125 - سرویس جاده‌ای

در نشست مشترک هسته گزینش و هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی مطرح شد؛

پیشنهاد شهید راه خدمت قلمداد شدن راهداران جان باخته/ لزوم تخصصی شدن معیارهای گزینش برای نیروی انسانی سازمان راهداری

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست مشترک هسته گزینش و هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی از پیشنهاد شهید راه خدمت قلمداد شدن راهداران جان باخته تا لزوم تخصصی شدن معیارهای گزینش برای نیروی انسانی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست مشترک هسته گزینش سازمان با هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در این نشست با اشاره به گستردگی وظایف و مسئولیت‌های سازمان گفت: ۸۰ درصد از حمل و نقل کشور در حوزه حمل و نقل جاده‌ای رقم می‌خورد که این نشانگر اهمیت و جایگاه سازمان است و می‌توان از این منظر سازمان را به مثابه وزارت راه و ترابری سابق دانست.

وی با بیان اینکه با ادغام راهداری به مجموعه سازمان بالغ بر ۲۱ هزار نفر در مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعال هستند، عنوان کرد:‌ بیش از ۱۱هزار نفر از این نیروها شرکتی یا قراردادی هستند که با حضور شبانه روزی در راه‌های کشور به ویژه شرایط اقلیمی بارش، کار سخت و طاقت فرسایی را تجربه می‌کنند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این نشست شهبازی، مدیر کل هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی گفت: هدف هیات مرکزی گزینش، تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای مفاد قانون گزینش و انجام اقدامات موثر است.

وی گزینش فعال، پویا و اثر بخش را رکن پیشرفت سازمان‌ها برشمرد و اظهار کرد:‌ با جذب افراد صالح، متعهد و توانمند، نظارت، هدایت و ایجاد وحدت رویه می‌تواند نقش موثری در گزینش سرمایه‌های انسانی داشته باشد.

مدیر کل هیات مرکزی گزینش وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید بر بحث توانمندسازی و هوشمندسازی نظام گزینش در بخش دولتی دارد که در حال حاضر با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی حاکم بر کشور این بحث شروع شده و مکاتبات آن با هیات عالی گزینش انجام شده است.

سید محمد رضا هاشمی نیا، مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان نیز در این نشست با تاکید بر جایگاه پویا و جهادی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مجموعه وزارت راه و شهرسازی گفت:‌ روحیه جهادی در این سازمان از مدیریت ارشد نشات گرفته و در تک تک معاونان و مدیران زیر مجموعه مشاهده می‌شود؛ به طوری‌که در اغلب تعطیلات رسمی مدیران این سازمان در حوزه استانی در زمینه وظایف و مسئولیت‌های مختلف سازمان در استان‌ها مشغول بازدیدهای میدانی و رسیدگی به امور هستند.

نگاه به گزینش پیشگیرانه و هدایت‌گرانه است

ایرج بیگدلی، مدیرکل هسته گزینش سازمان نیز در این نشست عنوان کرد: نگاه ما به گزینش یک نگاه پیشگیرانه و هدایت‌گرانه در حوزه منابع انسانی به منظور جذب نیرو های توانمند، متعهد و متدین است.

وی با تاکید بر لزوم به کارگیری راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از انحراف سرمایه‌های انسانی و شناسایی آسیب‌های احتمالی یادآور شد: مقابله با فساد موجب اثر بخشی کارکردهای سازمان، پویایی و بهسازی آن و نهایتا جلب اعتماد مردمی و حمایت‌های عمومی می‌شود.

لزوم تخصصی شدن معیارهای گزینش برای نیروی انسانی

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان نیز در این نشست خواستار تخصصی شدن معیارهای گزینش برای نیروی انسانی این سازمان شد و خاطرنشان کرد: شاخص های ارزیابی افراد در حوزه‌های مختلف تخصصی بایستی با یکدیگر متفاوت باشد.

عباسعلی بنی اسدی، معاون توسعه مدیریت و منابع با اشاره به ساختار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ضرورت دارد نیروی انسانی هسته گزینش متناسب با تعداد نیروی انسانی و پست‌های سازمانی هر دستگاه مشخص باشد تا فرآیند گزینش افراد تسریع شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، منصور فخاران، مشاور ریاست سازمان و مدیردفتر روابط عمومی با اشاره به کشته و مصدوم شدن بیش از ۴۰ نفر از راهداران به طور سالانه در راه‌های کشور گفت: در راستای فرهنگ سازی و حمایت از خانواده‌های آنان تقاضا داریم از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود این عزیزان به عنوان شهید خدمت معرفی شوند.