شناسهٔ خبر: 110175 - سرویس وزارتی

در دومین جلسه هم اندیشی مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی مطرح شد؛

کاهش هزینه و افزایش درآمد شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در راستای مهندسی ارزش

ساختمان وزارت راه و شهرسازی دومین جلسه هم اندیشی مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در راستای «مهندسی ارزش» برگزار و «مهندسی ارزش» به عنوان یکی از راه‌های افزایش کارایی و بهره‌وری سازمان‌ها معرفی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین جلسه هم اندیشی مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در راستای «مهندسی ارزش»، صبح روز یکشنبه، هشتم خرداد ماه با حضور نمایندگان تمامی شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی و معاونان این مرکز برگزار شد.

در این جلسه براساس دستورالعمل ابلاغی مرکز راهبردی به شرکت‌های تابعه در راستای انجام مهندسی ارزش‌ها در سازمان‌ها مقرر شد نحوه انجام این کار به منظور انجام وظایف محول شده به شرکت‌های مربوطه تسهیل شود.

همچنین در هم‌اندیشی نمایندگان شرکت‌های تابعه، ابهامات موجود در راستای مهندسی ارزش امور بیان شد و هر یک از شرکت کنندگان به بیان نقطه نظرات، سوالات و پیشنهادات خود پرداختند تا شرکت‌های تابعه وظایف خود را به درستی شناسایی کنند و به نتیجه مطلوب دست یابند.

در این جلسه «مهندسی ارزش» به عنوان یکی از راه‌های افزایش کارایی و بهره‌وری سازمان‌ها معرفی شد؛ لذا در این جلسه مقرر شد وظایف به صورت ساده بیان شود و شرکت‌ها با استفاده از این فرصت در پروژه‌ها و فرآیندها بهبود ایجاد کنند، چراکه این بهبود ممکن است منجر به کاهش هزینه و افزایش درآمد شود یا صرفه جویی در زمان را به دنبال داشته باشد.

در ادامه جلسه مذکور، نحوه مهندسی ارزش سازمان‌‌ها با توجه به الگو ساختاری هرسازمان متفاوت اعلام شد و مشخص شد سازمان‌های پروژه محور در مهندسی ارزش پیشگام‌تر از سازمان‌های فرآیند محور هستند. لذا در این جلسات تفاهم شد تا انتقال تجربیات نیز مدنظر قرار گیرد تا تمامی شرکت‌ها به نتیجه مطلوب دست یابند.

در این جلسه نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی هما، شرکت ساخت و توسعه، مرکز تحقیقات، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، سازمان هواشناسی کشور، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی  و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حضور داشتند.

انتهای پیام/