شناسهٔ خبر: 11018 - سرویس استان‌ها

ماني فر به پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي خبر داد:

افتتاح بیش از چهار هزار واحد مسکن مهر قزوین در هفته دولت

مسکن مهر قزوین مدیرکل اداره راه و شهرسازی قزوین از افتتاح چهار هزار و ۳۴۸ واحد مسکن مهر در هفته دولت در این استان خبر داد.

حامد مانی فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر گفت: واحدهای مسکن مهر افتتاحی در استان در شهرستانهای البرز، تاکستان و آبیک قزوین واقع شده اند.

وي اضافه كرد: تکمیل پروژه های چهارخطه کردن جاده قزوین - اقبالیه و همچنین چهارخطه کردن محور کورانه - رزجرد با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیون ریال از دیگر پروژه هایی است که در این هفته از سوی اداره راه و شهرسازی استان افتتاح خواهد شد.

ماني فر افزود: بهره برداری از ساختمان اداری راهدارخانه بهرام آباد با صرف هزینه چهار هزار و ۳۰۰ میلیون ریال و همچنین ساختمان اداری اداره ماشین آلات از دیگر پروژه های هفته دولت در استان به شمار می روند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی قزوین در پایان با اشاره به افتتاح ۲۸ کیلومتر راه روستایی در این مدت خبر داد: عملیات احداث بیمارستان ۹۷ تختخوابی تاکستان نیز به پایان رسیده که در صورت تجهیز از سوی وزارت بهداشت آماده خدمات رسانی است، افتتاح ساختمان این بیمارستان در هفته دولت انجام می شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش عملیات زیرسازی و ریل گذاری ۳۵ کیلومتر از خط آهن قزوین - رشت را تمام شده اعلام کرد و گفت: ۷۰ کیلومتر از این خط ریلی در حوزه استحفاظی استان قزوین وجود داشته و امید است که در صورت پیشروی مناسب تا پایان سال ۹۵ تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

مانی فر از اجرای عملیات دوخطه کردن راه آهن تهران - قزوین و قزوین - زنجان خبر داد و گفت: اخیرا مکاتباتی را با شرکت راه آهن برای ارتقای کیفیت ایستگاه های استان به ویژه آبیک که مرز بین استان البرز و قزوین است داشتیم. زیرا عدم کیفیت این ایستگاه ها تعداد مسافران را کاهش داده و نارضایتی آنان را به دنبال دارد./