شناسهٔ خبر: 11021 - سرویس استان‌ها

با حضور استاندار کرمانشاه در هفته دولت صورت گرفت؛

بهره برداری از سه پروژه راه وشهرسازی استان کرمانشاه/ تکمیل قطعه نخست راه آهن غرب تا پايان تير ماه ۹۵

پروژه در حال احداث سه پروژه احداث باند دوم سه راهی هرسين- هرسين، احداث باند دوم اسلام آباد غرب به حميل و راه روستايی كولسه همزمان با هفته دولت با حضور استاندار کرمانشاه، مدیرکل راه وشهرسازی استان و برخی از مسئولان محلی افتتاح و به بهره برداری رسيد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه، این پروژه ها  به نمايندگي از ۸۸ پروژه آماده بهره برداري روز گذشته به بهره برداری رسیدند که شامل پروژه باند دوم هرسين به هرسين به طول ۴ كيلومتر با اعتبار هزينه شده ۶۰ هزار ميليون ريال ، باند دوم اسلام آباد غرب به حميل به طول ۵ كيلومتر با اعتبار هزينه شده ۳۰۰۰۰ ميليون ريال و ۱۲ كيلومتر راه روستايي كولسه با اعتبار هزينه شده ۲۵۰۰ ميليون ريال هستند.  

  ابراهیم رضايي، استاندار كرمانشاه ضمن تبريك هفته دولت در این باره گفت:افتتاح ۸۸ پروژه با اعتباري بيش از هزار و ۴۰۸ ميليارد ريال در جهت خدمت بيشتر به مردم در هفته دولت امسال برگ زريني از افتخارات نظام جمهوري اسلامي در استان است.

تعداد ۵ پروژه در حوزه ساخت و توسعه راهها بطول ۵ /۲۱ كيلومتر با اعتبار هزينه شده ۳۸۰ ميليارد ريال ،تعداد ۶۱ پروژه راه روستايي بطول ۱۲۶ كيلومتر با اعتبار هزينه شده ۲۸۹ ميليارد ريال ،تعداد ۱۳ پروژه در حوزه راهداري بطول ۱۳۲ كيلومتر با اعتبار هزينه شده ۲۳۸ ميليارد ريال و تعداد ۹ پروژه در حوزه ساختمانها و تاسيسات دولتي و عمومي با اعتبار هزينه شده ۱۴۱ ميليارد ريال ،پروژه هايي است كه در هفته دولت امسال  و با تلاش اداره کل راه وشهرسازی استان به بهره برداري رسید.

قطعه نخست راه آهن غرب تا پايان تير ماه ۹۵

مدير كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه نیز در باره تکمیل قطعه نخست راه آهن غرب تا پایان تیرماه 95 گفت: زیرسازی قطعه نخست راه آهن غرب كشور كه  ۱۰۰ كيلومتر از ۲۷۰ كيلومتر آن در محدوده كرمانشاه قرار دارد در حال حاضر داراي ۹۵ درصد پيشرفت فيزيكي است که  پيش بيني مي شود در صورت تزريق اعتبار بموقع ، تا پايان تير ماه ۹۵ تكميل مي شود.

عبدالله بهادري در خصوص اعتبارات برای تكميل اين پروژه گفت: اختصاص يك هزار و ۶۷۰ ميليارد ريال اعتبار و ۱۱۰ ميليون يورو از محل فاينانس خارجي براي تكميل راه آهن غرب نويد خوبي براي تكميل قطعه اول اين پروژه است و قطعه دوم اين پروژه ( كرمانشاه به خسروي) به طول ۳۳۰ كيلومتر با پيشرفت ۱۷ درصد در حال انجام است كه مبلغ ۲۲۰ ميليون يورو از محل فاينانس خارجي براي تكميل آن منظور شده است. با همكاري شركت چيني و تامين منابع مالي از محل فاينانس خارجي حداكثر تا پايان تير ماه سال ۹۵ قطعه نخست راه آهن غرب كشور تكميل شده و قطعه دوم اين طرح نيز حداكثر ۳۰ ماه پس از انعقاد قرار داد تكميل خواهد شد.

مدير كل راه و شهرسازي استان در ادامه اشاره اي به پروژه هاي شاخص در دست اجرا در راه و شهرسازي كرد و گفت: تكميل راه آهن ملاير به كرمانشاه، احداث راه اصلي محور حميل به كرمانشاه، تكميل كمربندي سنقر و باند دوم بيستون، باند دوم سه راهي هرسين و نهاوند از طرح هاي شاخص و در دست ساخت اين اداره كل است که برای  ساخت و تكميل آنها نهايت تلاش خود را به كار خواهيم گرفت.

عملکرد پنج ماهه راهداران استان

معاون راه و شهرسازي شهرستان كرمانشاه نیز در خبری دیگر به تشريح عملكرد پنج ماهه راهداران اين شهرستان در جهت ايمن سازي و ارتقاي سطح تردد در محورهاي اين شهرستان پرداخت.

امير بابايي با اشاره به اقدامات راهداران اين شهرستان در ايمن سازي محورهاي ارتباطي در چهار بخش رفع نقاط حادثه خيز، شانه سازي، اصلاح ورودي و خروجي هاي بزرگراه و افزايش ديد رانندگان گفت: برای ارتقاي سطح ايمني محورها در موارد ذكر شده اقداماتي در محورهاي بزرگراه كربلا، كرمانشاه به بيستون، كرمانشاه به ماهيدشت و ماهيدشت به اسلام آباد غرب انجام شده است.

امير بابايي تصريح كرد:برای رفع اختلاف سطح آسفالت با شانه خاكي، شانه سازي محور كرمانشاه به ماهيدشت به طول ۹ كيلومتر با حجم عمليات خاكريزي ۱۵ هزار متر مكعب انجام شده و در جهت رفع نقاط پر حادثه در محور بزرگراه كربلا در محدوده پليس راه عين الكش در سه نقطه و كمر بندي شرقي كرمانشاه و محور بيستون به كرمانشاه با انجام عمليات خاكبرداري و خاكريزي با حجم ۲۰۰ هزار متر مكعب اقدام به ترانشه بري اين نقاط در جهت رفع آنها و همچنين افزايش شعاع ديد رانندگان اقدام شده كه اين امر علاوه بر ايمن سازي و حذف اين نقاط، كاهش حوادث و تصادفات جاده اي در اين مناطق را به دنبال داشته است.

بابايي اضافه كرد:برای عدم برخورد مستقيم خودروها در ورودي و خروجي تقاطع گردنه چهار زبر به كوزران نیز با احداث رمپ ورود و خروج اين نقطه، نسبت به اصلاح و ايمن سازي اين نقطه اقدام شده است.

وي در پايان گفت: راهداران شهرستان كرمانشاه تا قبل از فصل بارش اقدامات راهداري نظيرشانه سازي به منظور جلوگيري از افت شانه آسفالت و شانه خاكي و رفع نقاط پر حادثه در محورها را در دستور كار قرار داده و نسبت به اصلاح اين موارد در تمامي محورهاي شهرستان كرمانشاه اقدام خواهند کرد. /