شناسهٔ خبر: 110217 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر:

احداث پل جدید سید رضا گناوه سرعت می گیرد

مهندس عبدالکریم اخترشناس معاون راهداری ادره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با تخصیص اعتبارلازم ، پروژه پل سیدرضا که بر روی رودخانه گپ و در کمربندی گناوه به دیلم در حال احداث است سرعت بیشتری می گیرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)،  عبدالکریم اخترشناس معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با تخصیص اعتبارلازم ، پروژه پل سیدرضا که بر روی رودخانه گپ  و در کمربندی گناوه به دیلم در حال احداث است سرعت بیشتری می گیرد .

وی افزود : پل جدید دارای۳ دهانه۲۰ متری ،۱۲متر عرض و ۲۴ عدد شمع به عمق میانگین ۲۰ متر است که همین امر باعث استحکام و عمر بیشتر پل می شود .

عبدالکریم اخترشناس بیان داشت : اعتبار پیش بینی شده برای ساخت پل سیدرضا بیش از۱۹۳ میلیارد ریال می باشد که از محل اعتبارات استانی تامین شده است .

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان داشت : مدت زمان اجرای پروژه پل جدید سیدرضا ۱۸ماه است  و هم اکنون این پروژه با ۷ درصد پیشرفت در حال اجرا است .

وی ، عرض پل جدید را با توجه به طرح توسعه کریدور شمال به جنوب مناسب بیان کرد و گفت : پل قدیم دارای ۵ متر و نیم عرض بود که  عموما موجب گره ترافیکی در کمربندی گناوه می شد ولی پل جدید دارای ۱۲ مترعرض می باشد که انشالله بابهره برداری از آن مشکل گره ترافیکی در محور مذکور نخواهیم داشت .

 اخترشناس تصریح کرد : عمر بالا و کم عرض بودن  پل قدیمی سیدرضا و حجم تردد بسیار بالا  از جمله دلایل احداث پل جدید می باشد که انشالله با بهره برداری از آن این دغدغه ها برطرف می شود .