شناسهٔ خبر: 110254 - سرویس وزارتی

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی:

سامانه نوآفرین حمل‌ونقل کشور راه‌اندازی شد / رفع چالش‌ها و موانع فعالیت استارت‌آپ‌های حوزه حمل‌ونقل مهمترین هدف راه‌اندازی این سامانه

شهریار افندی زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی از راه‌اندازی سامانه نوآفرین به منظور شناسایی و تدقیق چالش‌ها و دغدغه‌های نوآفرینان و صاحبان ایده در حوزه حمل‌ونقل خبر داد.

شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به شناسایی بیش از ۲۰۰ استارت‌آپ فعال در عرصه حمل‌ونقل کشور گفت: با توجه به نام‌گذاری سال جدید (۱۴۰۱) تحت عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان – اشتغال‌آفرین» و نظر به اراده دولت مردمی در جهت توسعه ظرفیت اشتغال‌زایی و همچنین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در استفاده از ظرفیت کارآفرینی و نخبگی در حوزه ‌حمل‌ونقل، سامانه نوآفرین (استارت آپ) ‌حمل‌ونقل کشور راه‌اندازی شد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه هدف مطلوب، پیاده‌سازی زیست بوم نوآفرینی ‌حمل‌ونقل کشور است، گفت: پیرو برگزاری جلسات ویژه کارگروه توسعه زیرساخت وزارت کشور، یکی از موضوعات مطرح شده توسط وزارت راه و شهرسازی، چالش‌های موجود در زمینه فعالیت صاحبان ایده و نوآفرینان در حوزه حمل‌ونقل است که مقرر شد با رعایت ملاحظات زمانی، نسبت به شناسایی و رفع موانع اقدام عاجل انجام گیرد.

افندی‌زاده افزود: بر این باور هستیم که بسترسازی جهت بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت کارآفرینی و نخبگی در حوزه ‌حمل‌ونقل که در نهایت منجر به افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، ارائه خدمات مطلوب، افزایش شفافیت و دیگر منافع می‌شود، از مهمترین اولویت‌ها و ضرورت‌های حال حاضر است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ابلاغ سیاست رویش و تاکید بر ضرورت و اهمیت توجه به توسعه کسب‌وکارهای نوپا در حوزه ماموریتی وزارت راه و شهرسازی و در راستای پیاده‌سازی زیست‌بوم فناورانه این حوزه، سامانه نوآفرین (استارت‌آپ) حمل‌ونقل کشور راه اندازی شد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی با اعلام ۳ هدف مشخص برای این سامانه گفت: هدف اول شناسایی کلی صاحبان ایده (فرد، تیم و یا شرکت نوآفرین)، شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران حوزه حمل‌ونقل به منظور برقراری تعاملات، ارتباطات و انجام اقدامات بعدی است. هدف دوم ثبت ایده‌های حوزه حمل‌ونقل به منظور تدارک حمایت‌های اثربخش است و هدف سوم که در حال حاضر از سوی سایر دستگاه‌های دیگر نیز مورد پیگیری است و از اهمیت بالایی برخوردار است، اعلام چالش‌ها و موانع پیش رو در راه‌اندازی و فعالیت استارت آپ‌های حوزه حمل‌ونقل به منظور شناسایی و رفع آن‌هاست.

افندی‌زاده تاکید کرد: ذینفعان زنجیره نوآفرینی ‌حمل‌ونقل می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی https://mrud.ir/startup/registration  چالش‌ها و موانع فعالیت خود را اعلام کنند.