شناسهٔ خبر: 11027 - سرویس مسکن و شهرسازی

به عدالت در سلامت نزديک شده‌ايم ؛

وعده وزیر بهداشت به حاشیه‌نشینان/ تمامی حاشیه‌نشینان تا پایان مهر تحت پوشش خدمات پزشکی قرار می‌گیرند

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این‌که به ازای هر ۵۰ هزار حاشیه‌نشین یک مرکز جامع خدمات پزشکی تاسیس شده است گفت: تا پایان مهرماه تمام حاشیه‌نشینان تحت پوشش خدمات پزشکی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در برنامه «تیتر امشب» که شب گذشته دوم شهریور ماه از شبکه خبر پخش شد در تشریح و بررسی عملکرد دو ساله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ایجاد خدمات پزشکی متعدد برای حاشیه‌نشین‌ها گفت: به ازای هر ۵۰ هزار نفر حاشیه‌نشین یک مرکز جامع خدمات پزشکی تأسیس شده است و پزشکان مختلف خانواده، دندانپزشک و کارشناسان تغذیه در این مراکز آماده ارائه خدمات به افراد هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این‌که به عدالت در سلامت نزديک شده‌ايم اما با جايگاه مطلوب فاصله داريم گفت: تا به امروز ۱۵۰۰ خانه بهداشت ساخته، تجهیز یا بازسازی شده است و به نظر می‌رسد تا آخر این دولت خانه بهداشت ساخته نشده وجود نداشته باشد.

وی درباره خدمات ارائه شده به حاشیه‌نشینان کشور نیز توضیح داد: از ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین تا به حال هشت میلیون نفر تحت پوشش خدمات پزشکی قرار گرفته‌اند و تا پایان مهرماه تمام این گروه تحت پوشش قرار خواهند گرفت./