شناسهٔ خبر: 110274 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

دمای هوا از امروز تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور افزایش می‌یابد

دما هوا هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشورمان افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام پیش‌بینی‌ها از آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز ۱۰ خرداد و نیز روزهای آتی، گفت: برای امروز و فردا در بیشتر اوقات به خصوص برای بعدازظهر و نیمه‌شب، در برخی از مناطق استان‌های آذربایجان‌ غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، رگبار و رعد و برق و وزش باد را داریم که گاهی تبدیل به وزش باد شدید موقتی می‌شود.

وی افزود: از پنجشنبه تا روز شنبه هم در برخی نقاط شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز، برای بعد از ظهر و نیمه شب رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: تا چند روز آینده در شرق و جنوب شرق کشورمان به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک را انتظار داریم.

گودرزی گفت: از لحاظ دمایی هم از امروز تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشورمان افزایش دما را شاهد خواهیم بود و هوا در بیشتر مناطق کشور به ویژه در جنوب گرم‌تر می‌شود و از فردا چهارشنبه تا اوایل هفته آتی با توجه به استقرار توده هوای گرم و جریانات گرم مرطوب جنوبی، هوا در استان خوزستان شرجی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای یکی، دو روز آینده دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را برای امروز صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای پایتخت امروز به ۳۲ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. هوا در استان تهران هم طی روزهای آتی گرم‌تر خواهد شد.