شناسهٔ خبر: 110297 - سرویس استان‌ها

ساخت ٢هزار و ۵٠٠ واحد سهمیه بوکان از طرح نهضت ملی مسکن 

بوکان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ٢هزار و ۵۰۰ واحد سهمیه نهضت ملی مسکن در شهرستان بوکان است که برنامه‌ریزی لازم برای اجرای آن انجام شده است. 

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) علیرضا فخاری به همراه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، نماینده مردم شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان در نشست بررسی مسائل حوزه مسکن شهرستان بوکان افزود: حل مسائل مربوط به تغییر کاربری اراضی و الحاق به محدوده از جمله مهمترین موارد مورد پیگیری است تا مانعی برای اجرای نهضت ملی مسکن در شهرستان بوکان وجود نداشته باشد. 

 وی اضافه کرد: همچنین در راستای بهبود زیرساخت‌های مساکن مهر از جمله بهسازی و آسفالت محوطه‌ها و راه‌های دسترسی به مساکن مهر  اعتبار لازم مصوب شده است. 

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: تأمین زیرساخت‌های لازم برای ساخت و تحویل مسکن و توجه به راه‌های ارتباطی استان از اولویت‌های این اداره کل است. 

 سیدمحسن حمزه‌لو بیان کرد: تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بوکان به میزان ۲۸ هکتار انجام شده و مشکلی از بابت تامین زمین وجود ندارد. 

وی بیان کرد: همچنین در بخش راه‌های اصلی ارتباطی محور بوکان به سمت میاندوآب چهار کیلومتر این محور تا پایان خرداد ماه زیربارترافیک می‌رود. 

 وی با بیان اینکه محور میاندوآببوکان ۵۵ کیلومتر است که با افتتاح این محدوه از محور حدود ۱۰ کیلومتر باقی می‌ماند، افزود: محور میاندوآببوکان بخش انتهایی کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربايجان‌غربی است که سال گذشته ٧ کیلومتر و ۵۰۰ متر از کنارگذر شهر بوکان افتتاح شد. 

 در ادامه جلسه اعضای تعاونی‌های مسکن شهرستان بوکان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و راه‌کارهای لازم برای این مسائل مطرح شد.