شناسهٔ خبر: 110391 - سرویس بنادر و دریانوردی

بهره‌برداری از ۳ طرح بندری در بنادر غرب هرمزگان

بندر هرمزگان همزمان با آغاز دهه کرامت سه طرح اجرا و نصب بولارد، زیرسازی و اجرای آسفالت روی موج شکن و اجرای سیستم های ایمنی اطفا حریق در بنادر غرب هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری نسب مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در مراسم بهره‌برداری از ۳ طرح بندری در بنادر غرب هرمزگان گفت: اجرای این سه طرح بندری در غرب هرمزگان با تکیه بر توان داخلی و در راستای افزایش ضریب ایمنی برای شناورها، ایجاد امنیت بر روی موج شکن‌ها و حوضچه بندر صورت گرفته است. 

عسکری نسب در تشریح این سه طرح خاطر نشان کرد: اجرا و نصب ۶۰ عدد بولارد برای پهلوگیری شناورها، اجرای آسفالت به طول یک هزار و ۲۵۰ متر روی موج شکن شرقی بندر لنگه و همچنین اجرای سیستم‌های ایمنی اطفاء حریق با نصب ۱۰ تاور مانیتور و هیدرانت بر روی موج شکن ضلع شرقی و همچنین نصب سیستم روشنایی و دوربین مدار بسته بر روی موج شکن بندر مطابق با برنامه زمان‌بندی در بنادر غرب هرمزگان انجام و به شکرانه دهه کرامت مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان هدف از اجرای این طرح‌ها را ارائه خدمات به شهروندان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، بسط و گسترش صادرات غیرنفتی، ارتقاء توان عملیاتی بنادر لنگه، افزایش ضریب ایمنی شناورهای سنتی مستقر در این بنادر، ارتقاء سطح ایمنی پهلوگیری کشتی‌ها و ارائه خدمات مطلوب به ساحل نشینان و دریانوردان این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در تمامی مراحل با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از تولیدات ملی و مطابق با آخرین استانداردهای روز تهیه و اجرا شده خاطر نشان کرد: رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی منطقه و بهبود معیشت و زندگی ساحل نشینان همواره مد نظر بوده و اجرای این سه طرح نیز براساس همین راهبرد صورت گرفته است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان بابیان اینکه سیاست و رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی توسعه و گسترش طرح‌های زیرساختی در جهت رونق تجارت منطقه است، تصریح کرد: تحقق این مهم در افزایش عملکرد فعالیت های بندری و دریایی غرب استان و ایجاد اشتغال مولد، همچنین فعال‌سازی بنادر کوچک که از پتانسیل‌های بلاقوه ای برخوردار هستند، نقش به‌سزایی ایفا خواهد کرد.