شناسهٔ خبر: 110468 - سرویس استان‌ها

سامانه جامع تصادفات در قزوین ایجاد می‌شود

کمیسیون ایمنی حمل و نقل معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین از ایجاد سامانه جامع تصادفات در استان خبر داد و گفت :این سامانه به منظور جمع‌آوری آمار و اطلاعات و پالایش و کاهش تصادفات در نقاط دارای تصادف ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، مهدی رجحانی در نشست کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان قزوین گفت: برای  ایجاد این سامانه باید تفاهم‌نامه‌ای بین راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس و شهرداری و با مدیریت دفتر فنی استانداری و با مشارکت دستگاه‌هایی چون پزشکی قانونی تنظیم شده و پیاده سازی اطلاعات در بخش برون شهری بر عهده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در بخش درون شهری بر عهده شهرداری باشد.

وی اضافه کرد: ایجاد سامانه جامع تصادفات اقدام ارزشمندی است که می تواند مبنای تصمیم گیری و اقدامات مهم و موثری در این زمینه شود.

رجحانی در ادامه در خصوص طرح جمع آوری ایستگاه‌های عوارضی شماره ۲ و ۳و یک آزادراه های قزوین_زنجان و قزوین_کرج نیز گفت: در طرح تهیه شده از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین تمام تمهیدات از جمله دسترسی یگان‌های امدادی و مسائل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اندیشیده شده و برای جمع آوری آن تمام دکه ها و مغازه های مجاور این ایستگاه ها باید جمع آوری شوند.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت ترافیک اولویت اول و مهم حفظ جان هموطنان است و هرگونه تصمیمی در این خصوص باید با توجه به همین اولویت بوده و در آن دغدغه دستگاه‌های مربوط نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به دغدغه های پلیس برای تامین امنیت در جاده ها، طرح تهیه شده توسط راهداری در سریع ترین زمان برای دستگاه‌هایی چون نیروی انتظامی ارسال شود تا پس از اخذ نظرات این دستگاه ها و تصویب طرح در شورای تامین و شورای ترافیک اقدامات لازم جهت تامین منابع و شروع اجرای طرح آغاز شود.

رجحانی همچنین با تاکید بر انجام اقدامات مشترک از سوی پلیس و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اصلاح نقاط حادثه خیز افزود:در سفر اخیر دولت به استان قزوین هم اعتباراتی برای کاهش این نقاط تصویب شد که قرار است امسال و سال آینده مبالغی از آن تخصیص یابد.