شناسهٔ خبر: 110473 - سرویس جاده‌ای

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد:

هماهنگی با تشکل‌های صنفی بخش مسافر برای برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

ارتحال امام(ره) معاون حمل و نقل سازمان راهداری از انجام هماهنگی‌های لازم و برگزاری جلسات با تشکل‌های صنفی بخش مسافر و شرکت‌های حمل و نقل(در سطح کشوری و استانی) به منظور بکارگیری وسائط نقلیه مجهز به تعداد کافی رای برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدامات انجام شده برای جابه جایی هرچه بهتر و مطلوب تر زائران در برگزاری مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) را تشریح کرد.

شهرکی اظهار کرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در ۲ سال گذشته، مراسم بزرگداشت بنیانگذار کبیر انقلاب برگزار نشد و در سال‌های ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ نیز به دلیل همزمانی این مراسم با ماه مبارک رمضان با حضور زائرین استان های همجوار استان تهران برگزار گردید، لیکن در سالجاری به دلیل ایجاد شرایط با ثبات از لحاظ شیوع ویروس کرونا و کاهش محدودیت ها و ممنوعیت های برگزاری اجتماعات و سفرهای بین شهری مراسم سی و سومین سالگرد بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) بر اساس اعلام ستاد مربوطه با حضور رهبر معظم انقلاب و با حضور و استقبال بیش از ۱۵۰ هزار عاشق و دلداده امام راحل (ره) از استان‌های سراسر کشور در جوار مرقد مطهر ایشان برگزار می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اجرای هرچه بهتر و شایسته تر این مراسم، به بیان برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در خصوص جابجایی زائرین جهت حضور در این مراسم توسط ادارات کل استانی زیر مجموعه این سازمان پرداخت و گفت: هماهنگی‌های لازم و برگزاری جلسات با تشکل‌های صنفی بخش مسافر و شرکت‌های حمل و نقل (در سطح کشوری و استانی) به منظور بکارگیری وسائط نقلیه مجهز به تعداد کافی ( با عنایت به شرایط آب و هوایی حتماً سیستم سرمایش ناوگان کنترل شود) ضمن رعایت کلیه آیین نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های موضوعه در بخش حمل و نقل به ویژه ایمنی سفرهای بین شهری انجام شده است.

وی افزود: همچنین هماهنگی کامل با کمیته اعزام در سطح استان‌ها، لزوم انعقاد قرارداد کاروان‌های زائرین با شرکت‌های حمل و نقل مسافری و نظارت بر روند آن توسط ادارات کل استانی، نظارت دقیق بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها با رویکرد ارتقا سطح ایمنی سفرها نیز انجام گرفته است.

شهرکی ادامه داد: هماهنگی با پلیس راه جهت اطلاع رسانی و هدایت ترافیکی در محورهای مواصلاتی، هماهنگی با مراکز اورژانس و هلال احمر مبنی بر حضور مستمر و موثر در محورهای مواصلاتی به منظور ارائه خدمات به زائرین، هماهنگی با مقامات محلی به منظور استقرار گروه‌های امدادی و واحدهای خدمات رسان عندالزوم درحاشیه راه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی افزود: انجام هماهنگی‌های لازم با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان به منظور تامین کافی و مناسب عرضه سوخت در محورهای مواصلاتی استان نیز انجام شد.

شهرکی از آمادگی راهدارخانه‌ها و اکیپ‌های راهداری و بهره‌گیری از عوامل راهداری در کنار نیروهای حمل و نقلی به منظور ارائه خدمات حمل و نقلی به زائرین محترم و حضور مداوم و مستمر در سطح جاده‌ها و استقرار گروه‌های امداد خودرو در محورهای مواصلاتی منتهی به حرم مطهر حضرت امام (ره) در سطح کشورخبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی خاطرنشان کرد: هماهنگی با مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی جهت آمادگی کامل در زمینه ارائه خدمات به زائرین ( به ویژه نمازخانه‌ها) و ایجاد آمادگی لازم به منظور اسکان احتمالی زائرین در مواقع ضروری انجام شده است.