شناسهٔ خبر: 110507 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

ایمن سازی محور تیران به چادگان منوط به تامین اعتبار

بهزاد شاهسوندی - اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مطالعات محور تیران به چادگان انجام شده و جهت ایمن سازی نیاز به 140 میلیارد تومان اعتبار است.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص برنامه ریزی‌های بعمل آمده پیرامون محور تیران به چادگان که از محورهای گردشگری پرتردد استان محسوب می‌شود اظهار داشت: این محور در میان محورهای دو خطه استان اصفهان بیشترین و سنگین ترین ترافیک را به خود اختصاص داده است.

 وی اذعان داشت: در رابطه با مطالعات این محور در سال 1399 قرارداد با مشاور منعقد و  مطالعات محور تیران به چادگان به صورت کامل انجام پذیرفت.

   معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: براساس برآوردهای بعمل آمده، اقدامات راهسازی از سه راهی سد تا پایان گردنه که در حوزه شهرستان تیران و کرون حدود ۱۳ کیلومتر باقیمانده است 140 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: این مبلغ براین اساس محاسبه شده است که هشت کیلومتر از مسیر (سه راهی سد تا قبل از گردنه) بصورت دو خطه اجرا شود بعبارتی در این میزان از مسیر فقط تعریض انجام می شود و از ابتدای گردنه یعنی بعد از روستای گلاب تا انتهای گردنه، محور بطور کلی تغییر می‌کند و محور موجود از طراحی حذف و به یال سمت شمالی منتقل می‌شود.

 شاهسوندی گفت: براساس این برنامه ریزی، مسیر بعد از روستای گلاب تا انتهای گردنه که 5 کیلومتر بوده است با انتقال به یال سمت شمالی، به صورت چهار خطی می‌شود و  نیاز به 10 کیلومتر راهسازی دارد.

 وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم جهت تامین اعتبار برای ایمن سازی این محور در حال انجام است اذعان داشت: برای سه راهی سد، تقاطع غیرهمسطحی پیش بینی شده، طراحی آن انجام پذیرفته و آماده برگزاری مناقصه جهت انتخاب پیمانکار است لیکن با وجود اینکه در سال 1400 مبلغ 20 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده است تا کنون هیچ گونه تخصیصی در این باره به اداره کل راه و شهرسازی داده نشده است لذا در صورت تخصیص، اقدامات مقتضی انجام می‌پذیرد.