شناسهٔ خبر: 110510 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش محسوس دما در چهار استان/ کاهش کیفیت هوا در برخی از نقاط کشور

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در چهار استان و کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز، ۱۵ خردادماه و روزهای آتی را تشریح کرد و گفت: از بعد از ظهر و اوایل شب در برخی از نقاط شمال غرب، غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس و ارتفاعات و دامنه‌های البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و احتمالاً گردوخاک را خواهیم داشت.

وی افزود: این وضعیت برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه علاوه بر مناطق مذکور در ارتفاعات و دامنه‌های البرز در گیلان، مازندران، گلستان و برخی نقاط مرکز کشور و برای روز چهارشنبه در برخی از نقاط شمال شرق و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای سه روز آینده در برخی از نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گرد و خاک را شاهد خواهیم بود، عنوان کرد: این شرایط در منطقه زابل می‌تواند به صورت طوفان گرد و خاک رخ دهد.

گودرزی برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک را پیش بینی کرد و گفت: این پدیده سبب کاهش کیفیت هوا در مناطق مذکور می‌شود.

وی ادامه داد: از روز سه‌شنبه در گیلان و روز چهارشنبه در اردبیل، مازندران و گلستان به طور محسوسی هوا خنک‌تر می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران امروز در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک را تجربه می‌کند، اظهار کرد: بیشینه دما در پایتخت به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد.