شناسهٔ خبر: 110701 - سرویس وزارتی

۲۸۶ پروژه و مصوبه دستاورد ۲۱ سفر استانی رئیس جمهور در حوزه راه و شهرسازی

رییس جمهور سفر استانی از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، ۲۱ سفر استانی توسط رئیس جمهور انجام شده که ۲۸۶ پروژه در حوزه راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر ۵۷۰۰۰ میلیارد تومان برای سالهای ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۳، مصوب و به وزارت متبوع ابلاغ شده است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، ۲۱ سفر استانی توسط ریاست محترم جمهور انجام شده که مشتمل بر ۲۸۶ پروژه در حوزه راه و شهرسازی و با اعتباری بالغ بر ۵۷۰۰۰  میلیارد تومان برای سالهای ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۳، مصوب و به وزارت متبوع ابلاغ شده است که امید است سازمان برنامه و بودجه در خصوص تخصیص به موقع این مبالغ نیز اهتمام ویژه داشته باشد.

  از اهم پروژه های فوق الذکر می توان به ۱۱۹ پروژه در حوزه زیر ساخت شامل احداث و بهسازی راه آهن، آزادراه، بزرگراه، راههای اصلی و فرعی، ۴۵ پروژه در حوزه زمین و مسکن شامل تخصیص اراضی مورد نیاز به منظور اجرای پروژه هایی نظیر نهضت ملی مسکن، بیمارستان و مراکز درمانی، ۴۷ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای شامل رفع نقاط حادثه خیز، تجهیز و ایمن سازی راههای کشور، ۱۵ پروژه در حوزه بنادر و دریانوردی شامل توسعه ظرفیت های اسمی، کانتینری و مسافری بنادر کشور و ۸ پروژه در حوزه فرودگاهی شامل توسعه و تجهیز فنی فرودگاه‌های کشور اشاره نمود.
 در همین راستا معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع اقدامات ذیل را به منظور تصویب ، پیگیری و نظارت بر حسن اجرای مصوبات بعمل آورده است:

١. مشارکت فعال و ارائه گزارشات و دفاعیات لازم در جلسات مقدماتی تصویب طرح ها و پروژه ها به ریاست معاون محترم اجرائی رئیس جمهور پیش از سفر

٢. مشارکت فعال و ارائه گزارشات و دفاعیات لازم در جلسات نهایی تصویب طرح ها و پروژه ها به ریاست معاون اول محترم رئیس جمهور پیش از سفر

۳. شرکت در جلسات پایش مصوبات سفر به ریاست معاون اول محترم رئیس جمهور

۴. طراحی و راه اندازی سامانه پایش مصوبات سفرهای استانی در سطح مجموعه دستگاههای تابعه به آدرس اینترنتیpayesh@mrud.ir.

۵. تشکیل ستاد پیگیری مصوبات سفرهای استانی در سطح ستاد وزارتخانه و پیگیری منسجم امور.

۶. تشکیل کمیته پیگیری عملکرد مصوبات سفرهای استانی در سطح کلیه معاونتها سازمان ها و شرکتهای تابعه.

۷. برگزاری ده‌ها جلسه حضوری و مجازی با سازمانها و دستگاههای تابعه جهت تدقیق در ورود اطلاعات عملکردی در سامانه مذکور.

 همچنین  به موازات مصوبات و توافقات پس از سفر ، غالباً مطالباتی نیز از سوی سایر مقامات استانی از قبیل نمایندگان محترم مجلس، ائمه محترم جمعه، فرمانداران و استانداران و... در ارتباط با پروژه های مختلف در حوزه راه و شهرسازی درخواست شده است که تا کنون بیش از ۳۰۰ درخواست رسیدگی مورد پیگیری قرار گرفته است که برنامه و عملکرد سازمان و شرکت های تابعه در این خصوص مورد پیگیری این معاونت است. 

 مجموعه وزارت متبوع با محوریت معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع به عنوان مرجع رسیدگی به چگونگی اجرای مصوبات سفرهای استانی و نیز سایر مطالبات مطروحه توسط مقامات استانی، ضمن تشریک مساعی با نهاد ریاست جمهوری به صورت ویژه در خصوص اجرای مصوبات یاد شده اهتمام داشته و رسیدگی به سایر مطالبات مطروحه مرتبط با حوزه راه و شهرسازی را نیز تا حد امکان در دستور کار دارد.