شناسهٔ خبر: 110829 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

شناسائی و تامین زمین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن/شناسایی ۳۷ هزار هکتار زمین در حریم شهرها

علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: مجموعا با تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده، ‌ برای دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید زمین تامین شده که در مرحله نهایی الحاق یا تغییر کاربری هستند.

علیرضا فخاری، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره وضعیت فعلی تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ هزار هکتار اراضی مسکونی مستعد بارگذاری برای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده و در اختیار طرح قرار گرفته است.

وی افزود:‌ برآوردها حاکی از آن است که با استفاده از این ۲۰ هزار هکتار بعد از طی مراحل مقدماتی الحاق و تعیین کاربری‌ها، می‌توان زمین مورد نیاز برای یک میلیون و ۴۲۳ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی را تامین ‌کرد.

فخاری با اشاره به دیگر ظرفیت ‌های شناسایی شده، گفت: علاوه بر این، ۳۷ هزار هکتار زمین متعلق دولت نیز در حریم شهرها شناسایی شده‌اند و در مراحل مختلف بررسی برای الحاق در کارگروه‌های استانی، شورای برنامه‌ریزی و ... قرار دارند که باید مراحل الحاق و تعیین کاربری آن‌ها طی شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: اگر کارگروه‌های استانی رسیدگی به الحاق این اراضی به محدوده شهرها را تسریع کنند، حدود یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد دیگر نیز در این اراضی قابل بارگذاری خواهد بود.

فخاری گفت: با این دو عدد مجموعا می‌توان زمین حدود دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی را در اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و شهرهای جدید تامین کرد که تحقق این عدد حاصل بیش از ۱۷۰ جلسه با مدیران کل استانی کشور و استفاده از ظرفیت‌های سازمان ملی زمین و مسکن است.

وی در ادامه به مقایسه میزان تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن و مسکن مهر پرداخت و گفت:‌ در پروژه مسکن مهر تنها برای حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد تامین زمین انجام شد در حالی که در طرح نهضت ملی مسکن،‌ تا کنون بیش از مسکن مهر زمین تامین شده و بیش از این هم در شرف تامین و الحاق قرار دارد.