شناسهٔ خبر: 110841 - سرویس هوایی

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد:

اعزام بیش از ۱۱ هزار زائر از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)/ در خدمت ۱۱ استان برای اعزام حجاج خانه خدا هستیم

سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درنشست خبری حج تمتع ۱۴۰۱ گفت : بیش از ۱۱ هزار زائر از فرودگاه امام خمینی به مکه و مدینه اعزام خواهند شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید چلندری سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امروز شنبه درنشست خبری مشترک با موضوع حج تمتع ۱۴۰۱ گفت : از فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۱ هزار و ۳۰۰ زائر  از ۱۱ استان کشور به حج اعزام خواهند شد. 

وی در ادامه گفت:‌ ۴۸ پرواز برای عملیات حج از فرودگاه امام (ره) در نظر گرفته شده است که دو پرواز آن مربوط به پرواز خدمه‌ها و مدیران کاروان هاست و صبح فردا ساعت ۰۶:۴۰ اولین پرواز حجاج از فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز خواهد شد.

چلندری در ادامه گفت:‌ همزمان با اعزام اولین گروه از حجاج مراسم بدرقه با حضور وزیر راه وشهرسازی ونماینده ولی فقیه درسازمان حج و زیارت ومسئولین کشوری و لشکری در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام خواهد شد. 
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود : پروازهای حج از طریق ترمینال شماره ۲،ترمینال سلام به مساحت ۵۴ هزار مترمربع انجام می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد :‌ پروازهای فرودگاه امام از ۲۲ خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۲ تیر ادامه دارد و عملیات انتقال حجاج از طریق ۴۶ پرواز از فرودگاه امام(ره) به عربستان انجام خواهد شد. 

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: تمام تدابیر اتخاد شده در همه فرودگاه های کشور در فرودگاه امام خمینی (ره) نیز اعمال شده است و همچنین با توجه به بعد مسافت فرودگاه امام خمینی (ره) موقعیت‌نمای ترمینال و بار فرودگاه برای مدیران و زائران ارسال شده است و همه ابعاد احتمالی بروز تأخیر که ممکن است برای زوار مشکل‌آفرین شود بررسی شده است تا برای رفع آن برنامه‌ریزی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرودگاه امام خمینی(ره) این آمادگی را دارد هر فرودگاهی به هردلیلی نتواند پرواز انجام دهد با توجه به تدابیر سازمان حج و زیارت و  سازمان هواپیمایی کشوری به زائران خدمات رسانی کند.