شناسهٔ خبر: 110845 - سرویس هوایی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد:

بیانات رهبری منشور و استراتژی برگزاری حج را مشخص کرده است/ برنامه‌های پروازی به سازمان حج و زیارت اعلام شده است

محمد محمدی بخش معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بیانات رهبری که منشور و استراتژی برگزاری حج را مشخص کرده است گفت: ایران ایر مامور برگزاری عملیات حج است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدمحمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  و معاون وزیر راه و شهرسازی  امروز شنبه در نشست خبری مشترک حج تمتع ۱۴۰۱ضمن تبریک میلاد امام رضا علیه السلام بیان کرد: بیانات رهبری در مورد حج منشور و اشتراتژی برگزاری حج را مشخص کرده است و ما باید کاملا بر این مبنا و مدار حرکت کنیم.

وی با ابراز خوشحالی از برگزاری اعزام زوار ایرانی پس از وقفه دوساله افزود: اقدامات بسیارمتعددی در زمینه بخشی و فرابخشی سفر حج انجام شده است و جلسات متعددی در این زمینه با وزارت امورخارجه، سازمان حج و زیارت، دستگاه های امنیتی ونظارتی و سازمان‌های ذی‌ربط برگزار شده است.

محمدی بخش با اعلام اینکه ایران ایر به عنوان تنها مجموعه‌ای که ماموریت عملیات حج را برعهده دارد، ادامه داد: در جلسات متعددی که با روسای ایران ایر و تمام مدیران فرودگاهی برگزار شد، استراتژی و نکات مورد توجه شرکت فرودگاه‌ها ابلاغ شد و هماهنگی های لازم با شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)  نیز انجام شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  بیان کرد: هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی و سپاه به دلیل سخت گیری‌های احتمالی کشور عربستان نیز انجام شده است.

 محمدی بخش تصریح کرد: توصیه های امنیتی متعددی را در قالب بروشور به مدیران کاروان ها ابلاغ کرده ایم و هماهنگی لازم با کشورعربستان علی‌رغم آنکه ایران در عربستان نماینده و سفارت خانه ندارد، انجام شده است و هم اکنون گروه پیشرو در عربستان مستقر شده است.

وی افزود: زمان های پروازی و برنامه های پروازی اخذ شده است و جداول پروازی و فرودگاه ها مشخص و به سازمان حج و زیارت اعلام شد و همچنین هماهنگی های لازم بین سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حج و زیارت ، شرکت فرودگاه‌ها، ایران ایر، شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی ( ره) و دستگاه های مختلف امنیتی نیز انجام شده است.

محمدی بخش در پایان خاطرنشان کرد: آنچه در حوزه زیرساخت، نرم افزار، حوزه نیروی انسانی و هماهنگی های بخشی و فرابخشی  مورد نیاز بود جلسات دوماهه‌ای که داشته‌ایم، انجام شده است و ما  هم اکنون آماده ایم اجرای این شعائر الهی را با هارمونی و هماهنگی دقیق انجام دهیم.