شناسهٔ خبر: 110971 - سرویس استان‌ها

معاون حمل و نقل راهداری استان خبر داد:

آغاز ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند رانندگان وانت‌بار در البرز

کارت هوشمند وانت بار معاون حمل و نقل راهداری البرز از اعلام فراخوان ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند رانندگان وانت‌بار در استان و شرایط نام‌نویسی در این طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، میثم قدمی با اشاره به اجرای طرح سراسری ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت‌بار فعال در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای، اظهار کرد: این طرح با اهداف ارتقای ایمنی تردد، ساماندهی جابجایی بار با وانت‌بارها، رعایت قانون الزام شرکت‌ها و مؤسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از بارنامه و ارائه اطلاعات سفر ناوگان وانت‌بار به منظور تخصیص سوخت به کلیه رانندگان و مالکان وانت‌بار، تدوین و برای اجرا به ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور از جمله استان البرز ابلاغ شده است.

وی افزود: رانندگان با حداقل ۲۳ سال سن و داشتن گواهینامه رانندگی مجاز، دارا بودن مدرک پایان ابتدایی یا نهضت سوادآموزی، ارائه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه، کارت ملی و پایان خدمت یا معافیت دائم و دو قطعه عکس ۴*۳ می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

این مسئول همچنین به شرایط ثبت‌نام مالکان وانت‌بار اشاره کرد و گفت: آنها با ارائه کارت وسیله نقلیه، گواهی معاینه فنی مجاز و معتبر، ارائه بیمه نامه شخص ثالث معتبر و حداکثر سن ناوگان تا ۲۰ سال می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  البرز تصریح کرد: متقاضیان برای گرفتن کارت هوشمند راننده و ناوگان می توانند به اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز یا مراکز مجاز ثبت‌نام و صدور کارت هوشمند(انجمن های صنفی رانندگان) محل سکونت خود  و یا با مراجعه مستقیم به سامانه مجوز کسب و کار به آدرسhttp://mojavez.ir   برای ثبت‌نام و اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.

قدمی یادآور شد: درحال حاضر در استان البرز چهارهزارو 438 دستگاه وانت و 823 راننده فعال در این بخش دارای کارت هوشمند هستند.