شناسهٔ خبر: 111057 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:

انعقاد قرارداد ۳ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده

بافت فرسوده محدوده بازار تهران مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۳ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یکهزار و ۴۰۰ میلیارتومان تسهیلات نوسازی به ۶ هزار و ۳۵۹ واحد تخصیص یافته است.

محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره میزان تخصیص اعتبار و ارایه تسهیلات به متقاضیان نوسازی در بافت‌های فرسوده که از سال ۹۸ به بعد اجرایی و عملیاتی شد، گفت: تسهیلات نوسازی بافت فرسوده از ابتدای اجرای طرح به ۲۹ هزار و ۷۴۵ واحد پرداخت شد.

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، مبلغ قراردادهای منعقد شده از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۳ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان است.

شایان گفت: مبلغ واریزی  از ابتدای طرح تاکنون به حساب سازندگان در بافت‌های فرسوده ۲ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان پرداخت شده است که مبلغ قراردادهای منعقد شده در دولت سیزدهم یکهزار و ۴۰۰ میلیاردتومان است.

شایان همچنین اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۶ هزار و ۳۵۹ واحد به میزان یکهزار و ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی دریافت کردند.

گفتنی است، هم‌اکنون بیش از ۱۶۲ هزار هکتار مساحت از سطح شهرها را بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های تاریخی تشکیل می‌دهد که می‌تواند هدف بازآفرینی شهری قرار بگیرد. همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۲میلیون و ۶۰۰ هزار واحد ناپایدار در کشور وجود دارد که باید نوسازی و بهسازی شود و در برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای نوسازی قرار دارد