شناسهٔ خبر: 111067 - سرویس وزارتی

به میزبانی وزارت راه و شهرسازی؛

جلسه کارگروه نظام جامع رصد اجتماعی کشور برگزار شد

ببینید|جلسه کارگروه نظام جامع رصد اجتماعی کشور کارگروه نظام جامع رصد اجتماعی کشور در محل وزارت راه و شهرسازی تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه کارگروه نظام جامع رصد اجتماعی کشور به ریاست فرهاد رستگار نسب مدیرکل دفتر مطالعات، رصد و پیوست اجتماعی وزارت کشور و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف عضو این کارگروه به میزبانی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه ابتدا دهقانی مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت داده‌های اطلاعاتی در کمک به آسیب‌شناسی و رصد اجتماعی کشور، به سامانه‌های متعددی که در زیرمجموعه‌های مختلف این وزارتخانه فعال است، اشاره و بر لزوم بهره‌گیری سیاستگذاران حوزه رصد اجتماعی از این سامانه‌ها تاکید کرد.

به گفته وی در حوزه وزارت راه و شهرسازی بالغ بر ۲۵۰ سامانه دارد که فعالیت‌های متنوع و متعدد خود را مبتنی بر داده‌های ثبت شده در آنها به پیش می‌برد.

در ادامه این جلسه، چند سامانه مختلف و کاربردی حوزه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی معرفی شدند که از جمله آنها می‌توان به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، سامانه جامع حوادث و سوانح، سامانه سینام، سامانه ودیعه مسکن و سامانه مسکن مهر اشاره کرد.

سپس اعضا درباره نحوه بهره‌گیری از اطلاعات بارگزاری شده در این سامانه‌ها با هدف‌های مرتبط با «رصد اجتماعی» به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.