شناسهٔ خبر: 111074 - سرویس مسکن و شهرسازی

جعفری در جمع نمایندگان متقاضیان مسکن مهر پردیس اعلام کرد؛

تعیین تکلیف وضعیت قرارداد پیمانکاران و نحوه تأمین اعتبارات در دستور کار است/ نتیجه نهایی را تا یک ماه آینده اعلام می کنیم

جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در جمع نمایندگان متقاضیان فازهای مختلف مسکن مهر شهر جدید پردیس گفت: چالش های اصلی ناتمامی پروژه های مسکن مهر در کشور به ویژه در شهرهای جدید عدم تعیین تکلیف وضعیت پیمانکاران و تأمین منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه هاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جمع نمایندگان متقاضیان فازهای مختلف مسکن مهر شهر جدید پردیس با تأکید بر اینکه اراده دولت سیزدهم به جد در اتمام پرونده مسکن مهر در کشور بوده و انگیزه کافی برای تمامی مسئولان در به پایان رساندن این وظیفه خطیر وجود دارد گفت: چالش های اصلی ناتمامی پروژه های مسکن مهر در کشور به ویژه در شهرهای جدید عدم تعیین تکلیف وضعیت پیمانکاران و تأمین منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه هاست که در این دوره با برگزاری جلسات و پیگیری های منظم صورت گرفته؛ مشکلات با پیمانکاران جزء به جزء در حال بررسی و رفع است.

جعفری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برای رفع موانع  موجود نیاز به مقدمات و زمان هستیم، گفت: در حوزه مشکلات قراردادهای پیمانکاران هرگز به دنبال ضرر و زیان آن ها نخواهیم بود تا آنها هم بتوانند با اعتمادی که به دولت دارند با قدرت به کار خود ادامه دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این راستا اضافه کرد: طی بررسی های انجام شده در حال حاضر مبالغی به پیمانکاران پردیس بدهکار هستیم که تیم کارشناسی در حال بررسی موارد به تفکیک پروژه ها و اقدامات هستند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به بازدید ریاست محترم جمهور از پروژه های مسکن مهر شهر جدید پردیس در اوایل سال جاری گفت: خوشبختانه با عنایات ویژه دولت به این مسئله مجوزهای تعیین تکلیف پیمانکاران صادر شده و هم اکنون به دنبال تعیین الحاقات لازم برای هر پیمانکار بوده و تلاش در رفع مشکلات این حوزه داریم.

وی درخصوص چالش دوم موجود در حوزه مسکن مهر مبنی بر تأمین منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه ها بیان کرد: درحال حاضر ۸ هزار میلیارد تومان میزان اعتبار حداقلی مورد نیاز برای تکمیل پروژه های نیمه کاره پردیس است که این عدد با سایر شهرهای جدید به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می کند. خوشبختانه با صدور مجوزهای لازم در تهاتر و مدیریت منابع از سوی دولت در حال تزریق تدریجی اعتبار به حساب پیمانکاران و فعال سازی مجدد پروژه های راکد هستیم.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ۲ مانع موجود در راه بسته شدن پرونده مسکن مهر تعیین تکلیف پیمانکار و اعتبارات بود که سیاست مورد نیاز برای رفع آن ها هم اکنون اتخاذ شده و در حال رسیدگی است.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید؛ جعفری در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه سرمایه نظام جمهوری اسلامی همین اعتماد مردم در مشکلات به دولت است گفت: تا یک ماه آینده نتیجه مذاکرات با پیمانکاران و تهعدات ایجاد شده در حوزه ساخت و زمان تحویل را به متقاضیان محترم اعلام خواهیم کرد.