شناسهٔ خبر: 111100 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با استاندار یزد مطرح کرد؛

بهره‌برداری از پروژه‌های ساماندهی محله هادی‌آباد هرات، احداث فضاهای ورزشی و تفریحی محله هاشم‌آباد یزد به زودی

نشست استاندار یزد با حضور در شرکت بازآفرینی شهری ایران با محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، مهران فاطمی استاندار یزد با حضور در شرکت بازآفرینی شهری ایران با محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار دیدار و گفت و گو کرد.

آئینی در این دیدار از حمایت کامل استاندار یزد در فعال‌سازی ستاد بازآفرینی استان و همچنین ستادهای شهرستانی تقدیر و به صورت ویژه از اختصاص اعتبار پروژه‌های بازآفرینی از محل بند «ز» تبصره ۱۱  قانون بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تشکر کرد.

هم چنین در این جلسه مصوبات سفر رییس جمهور به استان یزد در حوزه بازآفرینی شهری مورد پیگیری قرار گرفت و استاندار یزد خواستار کمک شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی معابر در محلات هدف بازآفرینی شد.

در این نشست آخرین وضعیت اجرای پروژه مهم بدنه‌سازی قلعه تاریخی شاهدیه یزد که با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال انجام است نیز مورد بررسی قرار گرفت و معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام و بهره‌برداری قریب الوقوع چندین پروژه در حال اجرا در محلات هدف بازآفرینی استان یزد طی روزهای آتی خبر داد.

از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه‌های ساماندهی محله هادی‌آباد هرات، احداث فضاهای ورزشی و تفریحی محله هاشم‌آباد اشاره کرد. 

گفتنی است مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اردیبهشت ماه امسال به یزد سفر نمود و ضمن بازدید میدانی از محدوده های هدف بازآفرینی استان از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این محلات قرار گرفت.

شایان ذکر است استان یزد دارای ۹۴۱۱ هکتار بافت ناکارآمد شامل ۳۵۳۹ هکتار بافت فرسوده، ۴۴۵۸ هکتار بافت تاریخی و ۱۴۱۴ هکتار سکونتگاه غیر رسمی (حاشیه نشین) است.